Český jazyk

Čtvrtek 28. ledna

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

Přečti si zprávu ohledně následujícího týdne TADY

1. část - online

Dnes bude místo online hodiny samostatné volání každému z vás. Řekneme si o známkách. V času své skupiny buď u počítače a čekej, až ti zavolám.

2. část - samostatná práce

  • PP str. 40/2 - VŽDY nahrazuj správným tvarem vzoru MLADÝ - zjistíš tak koncovku! poslat
  • PS str. 4/5 - zase nahrazuj vzorem MLADÝ ve správném tvaru! poslat

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Středa 26. ledna

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP

2. část - samostatná práce

  • PS str. 4/3 - pomáháš si tvarem vzoru MLADÝ (Uč. str. 73 - tabulka), podle toho, pro jaký rod PJ tvoříš přídavné jméno. Mladí > veselí chlapci (r. muž. živ.), mladé balíky (r. muž. neživ.), mladá dívka (r. ž.), mladé zvíře (r. stř.) poslat
  • PS str, 4/4 - pomáháš si opět vzorem MLADÝ, v 7. p. je to MLADÝMI >> novými spolužačkami, ... poslat
  • PP str. 35/2 poslat

Můžeš procvičovat online. Správně rozřaď druhy přídavných jmen TADY.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Úterý 26. ledna

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP

2. část - samostatná práce

  • Do sešitu Š si opiš tabulku: poslat

Až po vidokonferenci

  • PS str. 4/2 poslat

Sloh

  • 1.díl PS str. 41/1 - Zkus vymyslet otázky (minimálně 5) k rozhovoru s nějakou osobností. Zapiš je do levého sloupečku v PS. Popros někoho, ať si na osobnost zahraje a na otázky ti odpoví. Odpovědi napiš do pravého sloupečku. poslat

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Pondělí 25. ledna

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP

2. část - samostatná práce

Úkol v PS si nech raději až po videokonferenci, budeme si znovu vysvětlovat, co jsou přídavná jména tvrdá, měkká a přivlastňovací.

  • PS str. 3/1 i a), b), c) poslat
  • PP str. 34/1 poslat
  • PP str. 35/1 poslat

 Čtení

Čítanka str. 73 - 75 - Bílý tesák

Splň úkoly do sešitu: poslat

  • Vypiš z textu 8 přídavných jmen - ptej se jaký, jaká, jaké, jakých, jakými, jakou, ...
  • Jaký význam má to, že otec Bílého tesáka je vlk a ne pes?
  • Kdy měl Bílý tesák největší strach? 
  • Kdo byla Kiča?
  • Vypiš z textu vlastní jména - 5 jmen 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Pátek 22. ledna

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP

2. část - samostatná práce

Připrav si pracovní sešit 2. díl

  • PS str. 2/3 poslat
  • PS str. 3/4 poslat
  • PP str. 31/1 poslat

ČTENÍ

Čti dnes ze své knížky :-) začátkem února nás čeká opět čtenářský deník :-) 

Čtvrtek 21. ledna

Přečti si TADY novou a důležitou informaci. 

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP

2. část - samostatná práce

Připrav si pracovní sešit 2. díl

  • PS str. 2/1 i a), b), c) poslat
  • PS str. 2/2 i a) poslat
  • Napiš si diktát TADY poslat

SLOH

Připrav si pracovní sešit 1. díl

  • PS str. 36/1 - přečti si celé zadání!
  • Splň i za a), b), c) poslat vyfocený PS i sešit SLOH

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

Středa 20 ledna

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP

2. část - samostatná práce

  • PP str. 33/1, 2 poslat
  • UČ str. 67/1 - slova ze závorky opiš ve správném tvaru do sešitu Š. Odděluj je čárkami, neopisuj celé věty. Nezapomeň na datum :-) poslat
  • Procvičuj online TADY 

Na zítra už budeš potřebovat nový PS! :-)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Úterý 19. ledna

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP

2. část - samostatná práce

  • PS str. 40/5, 7 poslat
  • PP str. 32/1 poslat
  • Doplň v Teamsech krátkou pětiminutovku na S/Z - pouze dnes

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Každý si zkontroluje, že mu nechybí žádné úkoly! Klikni TADY. Komu něco chybí, co nejdříve to doplní! Zvlášť pokud jsou to úkoly z celého týdne!!!

Pondělí 18. ledna

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP

2. část - samostatná práce

  • PS str. 39/2 - pořádně přečíst CELÉ zadání  poslat
  • PS str. 39/3 - Pokud v 1. pádu končí na -A, skloňujeme podle vzoru ŽENA. Pokud v 1. pádu končí na jiné písmeno a ve druhém pádu na -I, skloňujeme podle vzoru KOST. poslat
  • PS str. 39/4 i za a)  poslat

Čtení

Léto na krásném bílém koni - Čítanka str. 66 - 70

Úkoly do sešitu:  poslat

  1. Příběh má dva hlavní hrdiny. Napiš jejich jména.
  2. Kdo příběh vypráví?
  3. Zjisti, jak dlouho měl celkem Mourad koně a kde ho schovával.
  4. Zkus se zamyslet nad tím, proč John Byro neprozradil, že mu chlapci vzali koně. Stalo se ti někdy něco podobného?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

15. ledna

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS

2. část - samostatná práce

  • PS str. 37/2 poslat
  • PS str. 38/6, 7 poslat

Čtení

O kočce tulačce - Čítanka str. 62 - 65

Odpověz na otázky do sešitu, nezapomeň na datum: poslat

  1. Na co žena přilákala psa?
  2. Jaká další zvířata si postupně v jeskyni ochočila?
  3. Jaké tři věci kočka vykonala, aby si zasloužila místo v jeskyni?
  4. Zůstala kočka v jeskyni už napořád? 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Čtvrtek 14. ledma

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS

2. část - samostatná práce

  • Napiš si diktát poslat TADY
  • PS str. 37/1 i za a), b), c), d) - TEN lomoz = hluk poslat
  • Do sešitu Š opiš slova a doplň předpony s-, z-, vz- poslat 

Pokud potřbuješ ještě znovu vysvětlení, klikni TADY a sjeď na stránce trochu dolu.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Středa 13. ledna

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS

2. část - samostatná práce

  • PS str. 35/1 (i za a), b), c), d), e) poslat
  • PS str. 35/2 poslat

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Úterý 12. ledna

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS

2. část - samostatná práce

  • PS str. 34/4 poslat
  • UČ str. 60/5 - opsat do ŠS + nad PJ napiš číslo (jednotné/množné) poslat
  •  UČ str. 60/6 - napsat do sešitu Š + i za a) poslat

nápověda:

Pokud přídavné jméno obsahuje N, píšu MNĚ. (skromný - skromně)

Pokud kořen končí na N, příponou ný zdvojíme -> NNÝ (kámen + ný = kamenný)

Sloh

Učebnice str. 62/1 - přečíst

  • Opravdu si piš své odhady na papír
  • Odpověz na otázky a), b), c), d) na str. 63 do sešitu poslat
  • Zkuste příběh změnit a vymyslet jiný konec - odhady na papíru ti pomohou. Začněte od chvíle, kdy se princezna rozhodla jet zpátky na hrad. Napište do sešitu a pak poslat

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pondělí 11. ledna

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS

2. část - samostatná práce

  • PS str. 34/1, 2 poslat
  • PP str. 19/2 poslat
  • Procvič si psaní mě/mně online TADY
  • PS str. 34/3 plnit až po videkonferenci poslat

Čtení 

Velmi mě mrzí, že někteří v pátek neposlali čtení ani čtenářský deník. Na čtenářský deník jste měly děti týden! Kdo neposlal, má u mě nehezkou známku. I tak ale MUSÍTE deníky dnes poslat a dodělat i páteční čtení!

Čítanka str. 56 - 59

Splň úkoly do sešitu (napiš datum): poslat

  1. Proč si myslíš, že jsou staří lidé moudří?
  2. Přečtený text je: a) báseň b) pověst c) pohádka e) bajka
  3. Co tě vedlo k odpovědi? Zdůvodni ji - napiš znaky, které se tam objevily. (Na str. 191, 194 si můžeš přečíst, co bajka, báseň, pohádka a pověst znamená....)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pátek 8. ledna

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS

2. část - samostatná práce

  • PS str. 33/4 - pozor, zda se to skloňuje podle ženy, písně nebo kosti poslat
  • PP str. 19/1 poslat
  • Připomeň si shodu podmětu s přísudkem:

  • Do sešitu napiš věty a pak pošli: poslat

Barv___ na slunci v___s___chal___. Koťata smutně mňoukal___. Rytíři přijížděl___ na koních. Dom___ v ulici stál___ osamoceně. Židle hlas___tě skřípal___. Na stole nám zchladl___ čaje. 

Čtení

  • Kromě Nikolky, Dorotky a Kubíka J. mi dnes všichni pošlete ČD. Co všechno v něm má být jsem vám psala v pondělí ke čtení, kdyžtak se znovu raději mrkni. 

Čítanka str. 50 - 51

Do sešitu splň úkoly a potom poslat:

  1. Napiš, co je rodný list.
  2. K čemu sloužila pudlovací pec?
  3. Kdy byl upálen mistr Jan Hus?
  4. Komu patřil domek, ve kterém se vypravěč narodil?
  5. Kdo nakonec domek koupil a jaké má povolání?
  6. Zkus napsat jméno toho, kdo asi namaloval obrázek pod otázkami.

+ zkus jen pro sebe zjistit, kde ses narodil :-)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

Čtvrtek 7. ledna

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnice, PS

2. část - samostatná práce

Pokud chceš raději malinko opakovat na diktát, přečti si žluté rámečky v učebnici na str. 27 a 39

  • Napiš si diktát, vyfoť a hned poslat NAHRÁVKA ZDE (Přídavná jména ještě neumíme odůvodnit, y/i se v nich nebude samozřejmě hodnotit....)
  • PP str. 18/3 poslat
  • PS str. 33/2, 3 poslat

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Středa 6. ledna

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnice

1. skupina se připojí v čase 2. skupiny 8:50

2. skupina se připojí v čase 3. skupiny 9:10

3. skupina se připojí v čase 1. skupiny 8:30

2. část - samostatná práce

  • Větu opiš do sešitu Š (nezapomeň na datum) a urči slovní druhy:

  • PS str. 32/3, 4 poslat
  • PP str. 18/1, 2 poslat

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Úterý 5. ledna

1. část - online

Připrav si karty Y/I 

1. skupina se připojí v čase 2. skupiny 9:50

2. skupina se připojí v čase 3. skupiny 10:10

3. skupina se připojí v čase 1. skupiny 9:30

2. část - samostatná práce

  • Do sešitu opiš fialovou větu a urči slovní druhy: poslat

  • Učebnice str. 57 - přečíst žlutý rámeček
  • Do sešitu opiš z modré věty podtržená slova a urči u nich mluvnické kategorie v tomto pořadí - pád, číslo, rod (popřípadě životnost) a vzor poslat

nápověda: pád poznáš tak, že se PJ pojí s nějakou předložkou. "s uklízením koho, čeho...? komory"

  • PS str. 32/1, 2 poslat

Sloh

Učebnice str. 51/1 + 1. žlutý rámeček přečíst

  • Zkus napsat podobnou pozvánku na nějakou akci. Pozvánka bude v sešitě čtení a bude i hezky výtvarně zpracovaná (dnes máme totiž 5. hodinu VV a PČ). poslat
  • Můžeš si vybrat svoji vlastní (Ale ne narozeniny, to už jsme dělali :-)!...), případně si vyber z mých tipů:

pozvánka na turnaj (fotbal, hokej, tenis, stolní tenis, juda, řeckořímských zápasů ...), pozvánka na vystoupení (dramaťák, koncert klavíru, flétny, kytary, basy, ...), výstavy obrázků, fotografií, ...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Pondělí 4. ledna

Úkoly vždy posílej a i kvízy plň v daném dni. Každý úkol poznamenaný slovíčkem "poslat" si u sebe poté odškrtnu. Veškerá tvá aktivita, dochvilnost a pečlivost se odrazí v pololetním hodnocení... Tak na to prosím nezapomínej! :-) :-) :-)

1. část - online

Připrav si karty Y/I - připojíš se podle skupin úplně stejně, jako v listopadu. Při konferenci vám řeknu, jak to bude dál :-)

2. část - samostatná práce

1. úkol:

  • Opiš si z obrázku správně slova do sešitu školního (pokud máš zatím ve škole, tak výjimečně můžeš na volný papír):

  • Slova rozděl podle slovních druhů na 3 skupiny, zakroužkuj vždy MODŘE podstatná jména, ČERVENĚ přídavná jména, ZELENĚ slovesa poslat
  • Od každého slovního druhu si vyber jedno slovo a použij ho ve větě poslat

2. úkol:

  • Větu si opiš opět do sešitu a urči číslicí slovní druhy (a doplň i/y nebo s/z): poslat

3. úkol:

  • V Teamsech si v zadání otevři dnešní pětiminutovku. Je nutno splnit dnes, zítra už to nepůjde!

Čtení

  • Čti ze své knížky, alespoň 5 stran
  • Dojdi si pro čítanku do školy od 12:00 do 14:00, v pátek už budeme pracovat v ní
  • Zpracuj čtenářský deník tak, jak jsi zvyklý. Přidej však tentokrát i krátký popis toho, co se v knížce odehrávalo. (Stačí 5 - 10 vět.) Čtenářský deník mi pošleš do pátku 8. ledna! poslat

Čtenářský deník bude obsahovat v tomto pořadí: 

název, autora, ilustrátora, hlavní postavu, vedlejší postavy, kde se příběh odehrával, co tě nejvíce zaujalo (co se ti líbilo), krátký popis děje, obrázek

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------