Český jazyk

Pátek 7. května

Na úvodní stráce si přečti informace k příštímu týdnu. Klikni TADY

1. část - online

Připrav si karty Y/I, učebnici, PP a PS

2. část - samostatná práce

  • PS str. 28/3 i a), b) 
  • PS str. 29/3 + za a) až po videokonferenci
     
  • procvičuj zodpovědně online TVRDÁ a MĚKKÁ přídavná jména TADY 
  • procvičuj zodpovědně online PŘIVLASTŇOVACÍ přídavná jména, když se můžeš zeptat ČÍ? je to přídavné (vzor matčin) a když ne, tak podstatné (vzor pán/muž = vždy měkké i) TADY

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Čtvrtek 6. května

1. část - online

Připrav si karty Y/I, učebnici, PP a PS

2. část - samostatná práce

  • PS str. 28/1 nahoře dokončit po videokonferenci
  • PS str. 28/2 dole po videokonferenci
  • PP str. 42 Jeden by nám tam měl chybět, nejsem si jistá, který to přesně je :-) Ten co není, dodělat :-)

ČTĚNÍ

Pracuj na Správné pětce, příští týden tě čeká další konzultace s tvým učitelem :-) :-) :-) 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Středa 5. května

1. část - online

Připrav si karty Y/I, učebnici, PP a PS

2. část - samostatná práce

  • PS str. 27/3
  • PS str. 28/2 i za a) po videokonferenci
  • Do sešitu školního opiš a rozhodni, kde bude jedno a kde dvě písmenka:

Mladý po__ůstojník, blatouh bahe__í, roč__í obdob__, ro__lobený muž, ne__asnější hvězda, jele__í parohy, ro__tavený kov, mě__ý tvaroh, vi__ík nehody, ne__asná odpověď.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Úterý 4. května

1. část - online

Připrav si karty Y/I, učebnici, PP a PS

2. část - samostatná práce

  • PS str. 26/2 i za a)
  • PS str. 27/2 po videokonferenci

SLOH

Dnes si zkusíme popis osoby, piš do sešitu SLOH. Vyber si buď člena rodiny nebo nějakého kamaráda.

  • Drž se osnovy a pamatuj, že každá její část začíná na novém řádku kousek od kraje.
  • Piš ve kratší větách, nepoužívej jedno dlouhé souvětí.
  • Popis nemusí být příliš dlouhý, ale zkus ke každému bodu osnovy opravdu napsat to, co myslíš, že je důležité.
  • Popis bude mít 5 odstavců (1. jako úvod, 2., 3. a 4. jsou části stati a 5. je závěr).

Osnova:

1. Úvod - Koho popisuješ, základní informace

2.Stať 

      a) Jak vypadá jeho/její postava a hlava (obličej, nos, ústa, vlasy, ...)

      b) Jaký/jaká je (milá, hodná, kamarádská, přátelská)

      c) Oblečení (co nejčastěji nosí na sobě)

3. Závěr - Vztah k popisované osobě

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pondělí 3. května

Úkoly neposílej, zkotroluji si je opět v pondělí ve škole :-)

1. část - online

Připrav si karty Y/I, učebnici, PP a PS

2. část - samostatná práce

  • PS str. 25/1 dole
  • PS str. 24/3
     
  • procvičuj zodpovědně online TVRDÁ a MĚKKÁ přídavná jména TADY 
  • procvičuj zodpovědně online PŘIVLASTŇOVACÍ přídavná jména, když se můžeš zeptat ČÍ? je to přídavné (vzor matčin) a když ne, tak podstatné (vzor pán/muž = vždy měkké i) TADY

ČTENÍ

Čítanka str. 112-115

Na str. 195 si připomeňme druhy rýmů

Do sešitu: 

  • Napiš, který rým použili ve svých básních 
  • Vylušti křížovku:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pátek 23. dubna

Přečti si informace k pondělku TADY

1. část - online

Připrav si karty Y/I, učebnici, PP a PS

2. část - samostatná práce

  •  PS str. 23/1 po videokonferenci
     
  • procvičuj zodpovědně online TVRDÁ a MĚKKÁ přídavná jména TADY 
  • procvičuj zodpovědně online PŘIVLASTŇOVACÍ přídavná jména, když se můžeš zeptat ČÍ? je to přídavné (vzor matčin) a když ne, tak podstatné (vzor pán/muž = vždy měkké) TADY

Ve škole si hned začátkem týdne z přídavných jmen něco napíšeme, tak opravdu procvičuj!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Čtvrtek 22. dubna

Angličtina začíná oběma skupinám od 10:30!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, učebnici, PP a PS

2. část - samostatná práce

  •  PS str. 22/3, 5

ČTENÍ

Čti ze své knížky a začni pracovat na ČD. Příští týden ho přineseš do školy :-) Bude tam: Název knížky, autor, ilustrátor, hlavní postava, vedlejší postavy, místo děje, co se ti nejvíc líbilo/zaujalo tě, krátky popis děje (Nebude to jedna dlouhá věta, ale několik vět kratších. Minimálně 5!) a obrázek.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

21. dubna

1. část - online

Připrav si karty Y/I, učebnici, PP a PS

2. část - samostatná práce

  •  PS str. 21/2 - vyber si dvě barvy. Určité označ jednou barvou a neurčité druhou.

Po videokonferenci:

  • PS str. 22/1, 2 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Úterý 20. dubna

Angličtina začíná oběma skupinám od 10:30!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, učebnici, PP a PS

2. část - samostatná práce

  • UČ str. 109/2 do SŠ. Urči slovní druhy a pak proveď správné odůvodnění. 
  •  PS str. 20/4

SLOH

Určitě víš, že je pro vás připravena čarodějnická stezka kolem Stěžer. Pokud nevíš, mrkni TADY

Zkus napsat pozvánku do sešitu slohu právě na tuto akci, výtvarně ji zpracuj :-)

Nezapomeň, že tam musí být KDY, KDE, O ČEM TO JE, JESTLI JE NĚCO POTŘEBA apod. 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pondělí 19. dubna

Přečti si informace TADY a víkendové povídání je od 8:00 :-)

Nezapomeň, že úkoly zkontroluji ve škole. Neposílej :-)

1. část - online

Připrav si karty Y/I, učebnici, PP a PS

2. část - samostatná práce

  • Do sešitu Š:

Zájmeno náš/váš

I > naší/našim/vaši/vaší = nahrazuji si TU/TĚM/TĚCH

Í > naší/naším/vaší/vaším = nahrazuji si TÉ/TOU/TÍM

  • PP str. 57/1
  • procvičuj zodpovědně online TVRDÁ a MĚKKÁ přídavná jména TADY 
  • procvičuj zodpovědně online PŘIVLASTŇOVACÍ přídavná jména, když se můžeš zeptat ČÍ? je to přídavné (vzor matčin) a když ne, tak podstatné (vzor pán/muž = vždy měkké) TADY 

ČTENÍ

1. Do sešitu napiš 3 informace o tom, co víš o vodě

2. Napiš alespoň 1 další věc, kterou by ses o vodě chtěl dozvědět

Přečti si text v čítance na str. 104 - 106

3. Napiš 3 nové informace, které ses dozvěděl

4. Vymysli pro spolužáky 3 otázky z textu (Jakou barvu má voda?...)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Pátek 9. dubna

A je pááátek :-) :-) Dnes všichni společně v 8:30, probereme Správnou pětku, nástup do školy a možná i něco dalšího....? :-) Uvidíme, každopádně nezapomeňte na samostatnou práci a v pondělí - hurá! Už zpátky ve škole :-)

  • Pětiminutovka v Teams - přídavná jména. Ptej se JAKÝ? JAKÁ? JAKÉ? nebo ČÍ? Až potom přidej správný vzor.
  • PP str. 56/2 - NI/JI jako TU, NÍ/JÍ jako TÉ/TOU poslat

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

Čtvrtek 8. dubna

Dnes bez online hodiny a bez pětiminutovky v Teams :-)

  • UČ str. 105 - projít si hnědou a žlutou tabulku
  • UČ str. 106 - přečíst si modré tabulky
  • PS str. 18/5, 6 poslat

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Středa 7. dubna

Dnes budeme mít dvě hodiny českého jazyka online, matematiku budete mít jen jako samostatnou práci. Zítra to bude přesně naopak :-)

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP, kartičku s určováním Y/I ve slově

2. část - samostatná práce

  • Pětiminutovka v Teams do 15:00

Po 1. vidokonferenci:

  • PS str. 18/4 poslat

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

Úterý 6. dubna

Milí páťáci! Doufám, že jste měli krásné prázdniny a jste opět plní sil. Vypadá to, že se brzy začneme opět potkávat ve škole, tak ještě vydržte :-). Myslete na blížící se čtvrtletní hodnocení a pilně pracujte jak v online hodinách, tak při samostatné práci. Hlavně nezapomeňte úkoly posílat! Ve čtvrtek jsou konzultace, tak poproste rodiče, aby se přihlásili do tabulky :-). 

Dnešní videosetkání a popovídání o prázdninách v Teams od 8:00. Těším se! :-) :-) :-)

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP, kartičku s určováním Y/I ve slově

2. část - samostatná práce

  • Pětiminutovka v Teams do 15:00
  • PP str. 55/2 poslat 

SLOH

Vyber si jeden den z prázdnin nebo klidně jen nějaký zážitek, který sis nejvíc užil. Napiš vyprávění :-). Nezapomeň na OSNOVU! Má tři části, ke každé připoj krátký nadpisek, připomeň si:

1. Úvod - ___________ (Kdy, co, kdo, ...)

2. Stať (Může mít i víc částí. Co se dělo, co se stalo, ...)  

a) ____________

b) ____________

3. Závěr - ___________ (Jak to dopadlo...)

  • Svému vyprávění vymysli nadpis, napiš osnovu a poté i vlastní vyprávění. Nezapomeň, že každá část osnovy začíná na novém řádku kousek od kraje! Pracuj do sešitu a pošli

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

Středa 31. března

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP, kartičku s určováním Y/I ve slově

2. část - samostatná práce

  • Pětiminutovka v Teams do 15:00
  • Opiš si do sešitu Š:

  • PS str. 18/3 poslat

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

Úterý 30. března

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP, kartičku s určováním Y/I ve slově

2. část - samostatná práce

  • Pětiminutovka v Teams do 15:00
  • Opiš si do sešitu Š:

Po videokonferenci:

  • PS str. 18/2 poslat

SLOH

  • PS str. 15/1 - pracuj s osnovou v učebnici na str. 100/3. Nezapomeň, že každá část osnovy VŽDY začíná na novém řádku, kousek od kraje! poslat

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pondělí 29. března

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP, kartičku s určováním Y/I ve slově

2. část - samostatná práce

  • Pětiminutovka v Teams do 15:00

Po videokonferenci:

  • PS str. 18/1 + a) b) poslat

ČTENÍ - str. 94 - 96

Odpověz do sešitu: poslat

Čítanka str. 94:

1. V poušti nikdy neprší. ANO x NE

2. Všechny silnice v Alžíru vroubí žulové patníky. ANO x NE

Čítanka str. 95 - 96

1. Rozhodni, jestli texty patří do umělecké nebo naučné literatury. Podívej se na str. 194, ta ti pomůže. Na str. 192 si také přečti, co je cestopis.

2. Vlastními slovy napiš, co je oáza.

3. Vlastními slovy napiš, co je šadůf.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pátek 26. března

Dnes se všichni sejdeme na online hodině od 8:30

  • Připrav si mobil, na kterém můžeš hrát Kahoot. Pokud tu možnost nemáš, připrav si papír :-)
  • Budeme si povídat o škole, o víkendu ..... :-)

Samostatná práce na ČJ:

  • PS str. 17 - udělej za a), b), c) poslat

Čtvrtek 25. března

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP, kartičku s určováním Y/I ve slově

2. část - samostatná práce

  • Pětiminutovka v Teams do 15:00
  • PS str. 16/5 poslat 
  • PS str. 17/1 - jen doplnit y-i poslat 

ČTENÍ 

  • Dnes je v rozvrhu čtení jako 5. poslední hodina - nepovinná. To ale neznamená, že nečteme :-) Čteme každý den a tak dnes přečti alespoň 10 stran své knížky :-)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Středa 24. března

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP, kartičku s určováním Y/I ve slově

2. část - samostatná práce

  • Pětiminutovka v Teams do 15:00
  • PS str. 16/4 i za a) poslat 
  • Kdo neposlal ještě dvě témata na SPRÁVNOU PĚTKU, dnes je pošle s úkoly!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Úterý 23. března

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP, kartičku s určováním Y/I ve slově

2. část - samostatná práce

  • Pětiminutovka v Teams do 15:00

Po videokonferenci:

  • PS str. 16/2 - každé zájmeno z nabídky můžeš použít POUZE jednou!  poslat 

SLOH

  • UČ str. 100/1 + za a) b) splň do sešitu sloh poslat 
  • UČ str. 100/2, 4 ústně

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Pondělí 22. března

Dnes se nezapomeň stavit ve škole pro velikonoční tvoření a pro kopii od paní učitelky Pechancové na hudební výchovu :-)

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP, kartičku s určováním Y/I ve slově

2. část - samostatná práce

  • Splň pětiminutovku v Teams do 15:00
  • PS str. 14/5, 7 poslat

ČTENÍ

Stáhni si soubor a odpověz na otázky do sešitu pomocí přiložené tabulky :-) poslat

SOUBOR TADY

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pátek 19. března

Dnes se všichni připojíte na online setkání v 8:30 a budete plnit matematického klokánka :-). Online hodiny matematiky a českého jazyka nebudou, z českého jazyk bude jen kraťounká samostatná práce:

  • Čeká tě v pořadí čtvrtá pětiminutovka, je opět zpřístupněná pouze do 15:00. Nezapomeň ji splnit! 

A to je z ČJ vše! :-)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Čtvrtek 18. března

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP, kartičku s určováním Y/I ve slově

2. část - samostatná práce

  • Dnes tě čeká třetí pětiminutovka (místo diktátu), je zpřístupněná pouze do 15:00. Nezapomeň ji splnit! 
  • PS str. 13/1 dole i za a), b), c). Mluvniské kategorie sloves  = osoba, číslo, způsob, čas poslat
  • PS str. 14/4 poslat

ČTENÍ

Čítanka str. 93 - Žáby poslat sešit

  1. Jaký druh textu sis právě přečetl? BÁJE - BAJKA - POHÁDKA - BÁSEŇ
  2. Které lidské vlastnosti zvířata představují? Býk, žába
  3. Dokážeš přijít na to, jaké ponaučení z textu plynu? Zkus ho napsat. 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Středa 17. března

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP, kartičku s určováním Y/I ve slově

2. část - samostatná práce

  • Dnes pošli SLOH!
  • Dnes tě čekádruhá pětiminutovka, je zpřístupněná pouze do 15:00. Nezapomeň ji splnit! Blíží se čtvrtletí a budou důležité pro hodnocení...

Po videokonferenci:

Podmiňovací způsob:

  • PS str. 13/1 i a), b) poslat
  • PS str. 13/2 poslat

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Úterý 16. března

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP, kartičku s určováním Y/I ve slově

2. část - samostatná práce

  • Napíšeme si několik pětiminutovek v TEAMS. Dnes tě čeká první, je zpřístupněná pouze do 15:00. Nezapomeň ji splnit! Blíží se čtvrtletí a budou důležité pro hodnocení...

Po videokonferenci:

  • PS str. 12/3, 4 poslat

 SLOH

  • V rámci slohu spojeného s odpoledními pracovními činnostmi připrav pro rodiče nějakou mňamku. Může to být snídaně, svačina, večeře...
  • Vyber si jednoduchý recept (Obložený chléb, jogurt s musli, ...) a zaznamenej suroviny a postup přípravy do sešitu slohu. Na poslání slohu máš čas do středy 14:00 

Ukázka:

Chléb s řepovou pomazánkou

Nejprve si zkontroluji, že mám všechny suroviny, které na recept budu potřebovat. Připravím si chléb, pomazánkové máslo, syrovou řepu, okurku, sůl a pepř. Ze skříňky si vyndám prkýnko, nůž, struhadlo a talíř. 

Na prkýnku si nakrájím chléb na plátky nebo použiju ten předem nakrájený. Z řepy nožem odstraním slupku a nastrouhám ji na struhadle. K nastrouhané řepě přidám pomazánkové máslo, trochu soli a pepře a dobře promíchám. Pomazánku mám hotovou a tak jí můžu namazat na připravený chléb, který nakonec ozdobím pokrájenou okurkou. 

Dobrou chuť!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pondělí 15. března

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP, kartičku s určováním Y/I ve slově

2. část - samostatná práce

  • Chybějící úkoly čtvrtek: Plhalová, Rottová
  • Chybějící úkoly pátek: Kučerová, Plhalová, Rottová

  • PP str. 45/2 poslat
  • PS str. 11/3 - dokončit poslat

ČTENÍ

  • Dopošli ČD! Holík, Chaloupková, Majkútová, Mladěnka, Nováková, Pavlíková, Plhalová, Rottová, Vlková, Tomášek

Čítanka str. 88 - 89 sešit pošli:

  1. Vypiš z textu 6 vlastních jmen místních
  2. Vypiš z textu 6 názvů živočichů
  3. Vypiš z textu všechna povolání, která vodníci mohou vykonávat. Souvisí všechna s vodou? Ta která ANO, podtrhni MODŘE. 
  4. Napiš, co znamená: Čas letí jako voda.
  5. Napiš, co znamená: Spí, jako by ho do vody hodil.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Pátek 5. března

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP, kartičku s určováním Y/I ve slově

2. část - samostatná práce

Pracovní sešit:

  • Mluvnické kategorie

Pod. jm. = pád, číslo, rod a vzor

Sloves = osoba, číslo, čas, způsob

  • PS 11/1 i za a), b), c), d) poslat

Čtvrtek 4. března

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP, kartičku s určováním Y/I ve slově

2. část - samostatná práce

  • Napiš si diktát TADY poslat

Po videokonferenci:

  • PS str. 11/2 poslat

procvičuj slovesný čas TADY

ČTENÍ

  • Dnes pošli čtenářský deník se vším, co máme domluvené :-). Název knížky, autor, ilistrátor, hlavní postava, vedlejší postavy, místo děje, co se ti nejvíc líbilo/zaujalo tě, krátky popis děje a obrázek. poslat

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

Středa 3. března

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP, kartičku s určováním Y/I ve slově

2. část - samostatná práce

  • PS str. 10/3 i za a) pořádně přečíst zadání poslat
  • PP str. 47/1 - pozor na PJ v 1. p., č. mn., r. muž. živ. - MATČINI poslat

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Úterý 2. března

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP, kartičku s určováním Y/I ve slově

2. část - samostatná práce

Po videokonferenci:

  • PS str. 10/1, 2 poslat 

SLOH

  • UČ str. 92 - přečti si žlutý rámeček a do sešitu SLOH odpověz na otázky. poslat 

1. Jaké dva druhy dopisů můžeš napsat?

2. Komu píšeš dopis osobní?

3. Jak jinak řkáme dopisu neosobnímu?

4. Komu posíláme dopisy neosobní?

  • UČ str 92/1 - přečti si dopis a splň ústně za a)
  • UČ str. 92 - přečti si modré rámečky a do sešitu SLOH napiš svoji adresu poslat 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Pondělí 1. března

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. část - online

Připrav si svoji knížku. Budeme mít online ČTENÍ.

2. část - samostatná práce

  • PP str. 45/1 poslat 
  • Do Š sešitu opiš a doplň s/z nebo mě/mně: poslat 

Eva __ manželem, roste __ půdy, m__síční svit, __kazila si zuby, __lezl ze střechy, vzpom__l si na babičku, __jednali si pořádek, hnízdo na strom__, chová se skrrom__, jdi __kratkou, __poutal zloděje.

ČTENÍ

Čítanka str. 85 - 86 

Do sešitu: poslat 

  1. Znáš postavu Harryho Pottera? Popiš jeho vzhled a jeho vlastnosti.
  2. Od koho a jaké pozvání obdržel Harry Potter?
  3. Vypiš názvy postav z ukázky.
  4. Vyhledej v textu 5 přídavných jmen a napiš je. 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Pátek 26. února

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP, kartičku s určováním Y/I ve slově

2. část - samostatná práce

  • PS str. 9/4, 5 poslat 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Čtvrtek 25. února

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP, kartičku s určováním Y/I ve slově

2. část - samostatná práce

  • Napiš si diktát TADY poslat 
  • po videokonferenci PS str. 9/2, 3 poslat 

ČTENÍ

Čti ze své knížky. Příští týden nás čeká ČTENÁŘSKÝ DENÍK. Bude zpracovaný tak, jako minulý. Můžeš na něm začít dnes pracovat a příští týden budeš mít o úkol méně. :-)

Pokud sis nebyl jistý časy v úterý v angličtině, procvič si krátce online:

  1. TADY
  2. TADY

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Úterý 23. února

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP, kartičku s určováním Y/I ve slově

2. část - samostatná práce

Slovesný způsob

  • PS str. 8/2 i za a) poslat PO VIDEOKONFERENCI
  • PP str. 44/1 poslat

SLOH

Mimojazykové prostředky:

  • V českém jazyce se nemusíme vyjadřovat pouze tím, co píšeme nebo říkáme. Můžeme používat i mimojazykové prostředky. Znáš některé? Napiš do sešitu. Například si představ, jak vypadá člověk, který je veselý. Aniž by mluvil a řekl ti, že je veselý, nějak to poznáš :-) poslat
     
  • V dnešní době se často v psaném neformálním textu vyjadřujeme skrze výrazy obličejů na různých smajlících. Zkus TADY správně přiřadit každému jeho význam. 
     
  • V rámci VV udělej fotografii nebo nakresli obrázek sebe a pokus se nějkou emoci zachytit. Smutek, radost, překvapení, zděšení, ... poslat

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pondělí 22. února

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. hodina ČJ, 2. hodina MA, 3. hodina ČJ

1. část - online

1. hodina = Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP, kartičku s určováním Y/I ve slově

2. hodina = Připrav si knihu, kterou právě čteš

2. část - samostatná práce

Slovesa - na koferenci si připomeneme tvary sloves: 

  • PS str. 8/1 - splnit oba úkoly v zadání + a), b), c), d), e), f) poslat

ČTENÍ

Čítanka str. 83 - 84

Do sešitu: poslat

  1. Přečti si na str. 192, co je to dramatizace. Co znamenají věty v závorce?
  2. Jak nebo v čem poprvé zahlédla Kráska Zvíře?
  3. Jak se změnil vztah mezi Kráskou a Zvířetem, když do poprvé uviděla?
  4. Viděl/a jsi pohádku Kráska a Zvíře? Jak to s nimi dopadlo a jak se ti pohádka líbila?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Pátek 19. února

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. hodina INF, 2. hodina ČJ, 3. hodina MA

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP, kartičku s určováním Y/I ve slově

2. část - samostatná práce

  • Napiš a správně si odůvodni do sešitu Š psaní MĚ/MNĚ (nápověda UČ str. 39): poslat

Pom__řovat síly, v dom__, samozřejm__, rozesm__j ho, ve školní uniform__, vypadal povědom__, tem__ zaburácel hrom, pro jem__jší vlasy, díval se význam__, nezapom__li jsme. 

  • PP str. 49/1 poslat

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

Čtvrtek 18. února

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. hodina ČJ, 2. hodina AJ, 3. hodina MA

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP, kartičku s určováním Y/I ve slově

2. část - samostatná práce

  • Napiš si diktát TADY poslat
  • Procvičuj online MĚ/MNĚ - nejprve si připomeň na stránce vysvětlení, pak vyber úroveň a procvičuj TADY

ČTENÍ

Čítanka str. 81 - Povídání s Janem Werichem

lenoška = křesílko na lenošení :-)

Do sešitu: poslat

  1. Vypiš fiktivní názvy vesnic z ukázky.
  2. Napiš nějaké zajímavé názvy vesnic, které znáš.
  3. Zkus se zamyslet nad češtinou. Máš nějaká oblíbená slova, jako pan Werich slovo "kulaťoučké"? Napiš:
  4. Víš kdo byl Jan Werich? Přečti si o něm na str. 189 v medailonku a napiš dvě informace, které sis zapamatoval.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Středa 17. února

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. hodina ČJ, 2. hodina PŘÍ, 3. hodina MA

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP, kartičku s určováním Y/I ve slově

2. část - samostatná práce

  • PP str. 48/2 - pracuj s tabulkou, přemýšlej na slovním druhem a správným odůvodněním poslat
  • Do sešitu Š napiš správně slova s použitím s/z: (nápověda UČ str. 33 - 35) poslat

__hrabali listí, __lezl dolů, __kazila si zuby, __hromáždili se, __komolit slovo, __hodil ho dolů, proměna je __měna, __práva domu, dostal jsem milou __právu, ovoce __hnilo.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Úterý 16. února

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. hodina ČJ, 2. hodina AJ, 3. hodina MA

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP, kartičku s určováním Y/I ve slově

2. část - samostatná práce

  • PS str. 7/3, 4 poslat (Pozor na PJ, která jsou v 1. pádu rodu mužského životného, v množném čísle! U vzoru MLADÝ I MATČIN píšeme měkké i!!)

SLOH

  • Vyber si jeden den z víkendu a do sešitu napiš vyprávění. 
  • Nejprve vytvoř osnovu: poslat 

1. Úvod: (nadpisek, jak den začal, kde jsi byl apod.)

2. Stať: a) (nadpisek, co jsi dělal)

             b) (nadpisek, co jsi dělal jiného)

             c) (klidně i za c), d)..)

3. Závěr: (nadpisek, jak den skončil)

  • Do sešitu napiš vyprávění. Každou novou část z osnovy začneš na novém řádku, kousek od kraje. poslat 

Příklad mé osnovy:

1. Úvod: Pozdní vstávání

2. Stať: a) Mrazivá procházka

             b) Horký čaj a odpočinek

             c) Hraní Bang!

3. Závěr: Únava a dobrou noc

Příklad mého vyprávění:

            Sobotní den začal pozdním probuzením a výbornou snídaní. Dnes jsme se rozhodli, že budeme hlavně odpočívat. Po snídani jsem doma uklidila a nachystala oběd.
            Po obědě jsme vyrazili na nedalekou Plachtu na procházku zamrzlými rašeliništi. Příroda byla krásná a rybníky byly plné dětí, které na nich bruslili. Cestou jsme potkali několik dalších výletníků, hlavně ty, kteří se vydali na běžky.
            Z procházky jsme přišli pěkně vymrzlí a tak jsme se rozhodli, že se zahřejeme horkým čajem a podíváme se na nějaký film, než se za námi staví můj bratr Kryštof a zahrajeme si nějkou společenskou hru. 
            V podvečer jsme vytáhli karty Bang! a začala westernová přestřelka. Hra bya skvělá a všichni jsme si své role pistolníků moc užili. Brzy na mě však padla po celém dni únava. 
            Po náročném dni jsem se už těšila na kutě. V neděli ráno nás čekala cesta k babičce a tak jsme se rozhodli, že nejlepší volbou bude jít už do postele. Byl to skvělý den a proto tedy dobrou noc!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

S

Pondělí 15. února

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP

2. část - samostatná práce

  • Pečlivě si na pruh papíru (ideálně čtvrtky) opiš krasopisně tabulku k určování Y/I. Vyznač si i barevně podle vzoru! :-) poslat

  • PS str. 6/1 i za a), b), c), d) - Opakování přídavných jmen poslat

ČTENÍ 

Čítanka str. 80 - Film a němý film

Do sešitu: poslat

  1. Které filmy se točily jako první?
  2. Vypiš, kdo všechno se podílí na natočení filmu.
  3. Jaké druhy filmu ukázka zmiňuje? 
  4. Který druh filmů máš ty nejraději?

Celuloidový filmový pás:

Tady si můžeš přehrát ukázku němého filmu z roku 1916 :-) (PAWNSHOP = ZASTAVÁRNA)

Pátek 12. února

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP

2. část - samostatná práce

  • UČ str. 80/5, 6 ústně
  • PS str. 6/2 b) poslat

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Čtvrtek 11. února

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP

2. část - samostatná práce

  • Napiš si diktát TADY  poslat
  • UČ str. 80/2 ústně

ČTENÍ

Čítanka str. 79

Do sešitu: poslat

  1. Kolik slok má báseň?
  2. Kolik veršů má jedna sloka?
  3. Zkus napsat, o čem je báseň 
  4. Na str. 188 si přečti o autorovi básni a napiš o něm dvě informace, které sis zapamatoval.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Středa 10. února

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP

2. část - samostatná práce

 po videokonferenci 

  • Znovu si projdi sám tabulku v UČ na str. 79 - přivlastňovací přídavná jména
  • PP str. 46/1 poslat

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Úterý 9. února

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP

2. část - samostatná práce

  • PP str. 43/2 poslat
  • PS str. 6/1 po videokonferenci poslat

SLOH

  • PS str. 7/1, za a) udělej do sešitu (pokud si nevíš rady, podívej se do učebnice na str. 12) poslat

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Pondělí 8. února

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP

2. část - samostatná práce

Po videokonferenci:

  • PP str. 43/1 - důkladně se ptej JAKÝ? JAKÁ? JAKÉ? Když se koncovky mění, je to tvrdé přídavné jméno (pomáháš si MLADÝ) a když se nemění, je to měkké přídavné jméno (pomáháš si JARNÍ) poslat

ČTENÍ 

Čítanka str. 77 - přečti si ukázku nahlas 

Do sešitu: poslat

  1. Medvědům se říká v ukázce různě. Stále jsou to ale dva druhy. Napiš je:
  2. Grizzly = medvěd _________
  3. Který druh medvěda umí šplhat?

Čítanka str. 78 - čti ukázku potichu

Do sešitu: poslat

4. Jak říkali medvědovi s plechovkou?
5. Kdo medvěda zachránil?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pátek 5. února

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP

2. část - samostatná práce

  • PS str. 5/3 - pokud kořen slova končí na N, musí být v přídavném jménu dvě NN. Jen u zvířat to NEPLATÍ! poslat
  • PP str. 42/1 - pozor, tady jsou jen TVRDÁ přídavná jména (vzor MLADÝ) poslat

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Čtvrtek 4. února

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP

2. část - samostatná práce

  • Opiš si do sešitu Š: 

  • Napiš si diktát na TVRDÁ přídavná jména TADY poslat

ČTENÍ

  • Netradiční úkol:

Zkus udělat fotku své rozečtené knížky nebo té, kterou píšeš teď do ČD. Ale ne ledajakou ... Vystihni dění v knížce, vymysli výstižné pozadí a vytvoř podobnou fotografii. Tu mi pošli

  • Dnes pošli ČD!

Čtenářský deník bude obsahovat v tomto pořadí: 

  • název, autora, ilustrátora, hlavní postavu, vedlejší postavy, kde se příběh odehrával, co tě nejvíce zaujalo (co se ti líbilo), krátký popis děje, obrázek

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Středa 3. února

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP

2. část - samostatná práce

  • Opiš si do sešitu: 

  • PP str. 51/2 - pomáhej si tabulkou, kterou sis opsal do sešitu poslat

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Úterý 2. února

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

Na online výuku se připojíš podle nové skupiny, pouze skupina č. 1 a č. 2. Tabulka TADY

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP

2. část - samostatná práce

  • PP str. 41/1 poslat
  • Připomeň si shodu podmětu s přísudkem:

  • Do sešitu školního opiš a správně doplň y/i/a: poslat

Bizoni spásal__ trávu. Nože se ztupil__. Vtrhl__ tam cizí vojska. Potápěčky měl__ kameru. Krajinu poničil__ povodně. Rodiče právě odešl__.

SLOH

Uč. str. 84/1 - přečíst

  • 1 b) - Na str. 12 si ve žlutém rámečku připomeň, jak dělíme vyprávění
  • Do sešitu SLOH napiš datum, vymysli název krátkého vyprávění z učebnice 
  • Do sešitu splň 1 c): Opiš si osnovu (1 = úvod, 2 = stať rozdělená na více částí, 3 = závěr) a doplň správná hesla z lístečků 
  • Sešit vyfoť a pošli

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pondělí 1. února

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

Na online výuku se připojíš už podle nové skupiny, pouze skupina č. 1 a č. 2. Tabulka TADY

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP

2. část - samostatná práce

  • Do školního sešitu si opiš:

  • PS str. 4/6 poslat

ČTENÍ

Čtenářský deník

  • Začni pracovat na ČD. 
  • Zpracuj čtenářský deník tak, jak jsi zvyklý. Přidej však tentokrát i krátký popis toho, co se v knížce odehrávalo. (Stačí 5 - 10 vět.) Čtenářský deník mi pošleš do čtvrtka 4. února! posla

Čtenářský deník bude obsahovat v tomto pořadí: 

  • název, autora, ilustrátora, hlavní postavu, vedlejší postavy, kde se příběh odehrával, co tě nejvíce zaujalo (co se ti líbilo), krátký popis děje, obrázek

Čítanka

str. 72

Do sešitu: poslat

  1. Čím se živí kanec?
  2. Čím se živí kůň?
  3. Napadá tě, jaké ponaučení vychází z této bajky? Zkus ho vymyslet a napsat.
  4. Které následující tvrzení o bajce není správné? nápověda str. 191 Vyber a opiš:

a) Obvykle má v závěru ponaučení.    b) Zvířata v ní jednají a mluví jako lidé.   c) Člověk v bajce nikdy nevystupuje.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Čtvrtek 28. ledna

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

Přečti si zprávu ohledně následujícího týdne TADY

1. část - online

Dnes bude místo online hodiny samostatné volání každému z vás. Řekneme si o známkách. V času své skupiny buď u počítače a čekej, až ti zavolám.

2. část - samostatná práce

  • PP str. 40/2 - VŽDY nahrazuj správným tvarem vzoru MLADÝ - zjistíš tak koncovku! poslat
  • PS str. 4/5 - zase nahrazuj vzorem MLADÝ ve správném tvaru! poslat

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Středa 26. ledna

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP

2. část - samostatná práce

  • PS str. 4/3 - pomáháš si tvarem vzoru MLADÝ (Uč. str. 73 - tabulka), podle toho, pro jaký rod PJ tvoříš přídavné jméno. Mladí > veselí chlapci (r. muž. živ.), mladé balíky (r. muž. neživ.), mladá dívka (r. ž.), mladé zvíře (r. stř.) poslat
  • PS str, 4/4 - pomáháš si opět vzorem MLADÝ, v 7. p. je to MLADÝMI >> novými spolužačkami, ... poslat
  • PP str. 35/2 poslat

Můžeš procvičovat online. Správně rozřaď druhy přídavných jmen TADY.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Úterý 26. ledna

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP

2. část - samostatná práce

  • Do sešitu Š si opiš tabulku: poslat

Až po vidokonferenci

  • PS str. 4/2 poslat

Sloh

  • 1.díl PS str. 41/1 - Zkus vymyslet otázky (minimálně 5) k rozhovoru s nějakou osobností. Zapiš je do levého sloupečku v PS. Popros někoho, ať si na osobnost zahraje a na otázky ti odpoví. Odpovědi napiš do pravého sloupečku. poslat

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Pondělí 25. ledna

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP

2. část - samostatná práce

Úkol v PS si nech raději až po videokonferenci, budeme si znovu vysvětlovat, co jsou přídavná jména tvrdá, měkká a přivlastňovací.

  • PS str. 3/1 i a), b), c) poslat
  • PP str. 34/1 poslat
  • PP str. 35/1 poslat

 Čtení

Čítanka str. 73 - 75 - Bílý tesák

Splň úkoly do sešitu: poslat

  • Vypiš z textu 8 přídavných jmen - ptej se jaký, jaká, jaké, jakých, jakými, jakou, ...
  • Jaký význam má to, že otec Bílého tesáka je vlk a ne pes?
  • Kdy měl Bílý tesák největší strach? 
  • Kdo byla Kiča?
  • Vypiš z textu vlastní jména - 5 jmen 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Pátek 22. ledna

Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP

2. část - samostatná práce

Připrav si pracovní sešit 2. díl

  • PS str. 2/3 poslat
  • PS str. 3/4 poslat
  • PP str. 31/1 poslat

ČTENÍ

Čti dnes ze své knížky :-) začátkem února nás čeká opět čtenářský deník :-) 

Čtvrtek 21. ledna

Přečti si TADY novou a důležitou informaci. 

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP

2. část - samostatná práce

Připrav si pracovní sešit 2. díl

  • PS str. 2/1 i a), b), c) poslat
  • PS str. 2/2 i a) poslat
  • Napiš si diktát TADY poslat

SLOH

Připrav si pracovní sešit 1. díl

  • PS str. 36/1 - přečti si celé zadání!
  • Splň i za a), b), c) poslat vyfocený PS i sešit SLOH

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

Středa 20 ledna

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP

2. část - samostatná práce

  • PP str. 33/1, 2 poslat
  • UČ str. 67/1 - slova ze závorky opiš ve správném tvaru do sešitu Š. Odděluj je čárkami, neopisuj celé věty. Nezapomeň na datum :-) poslat
  • Procvičuj online TADY 

Na zítra už budeš potřebovat nový PS! :-)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Úterý 19. ledna

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP

2. část - samostatná práce

  • PS str. 40/5, 7 poslat
  • PP str. 32/1 poslat
  • Doplň v Teamsech krátkou pětiminutovku na S/Z - pouze dnes

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Každý si zkontroluje, že mu nechybí žádné úkoly! Klikni TADY. Komu něco chybí, co nejdříve to doplní! Zvlášť pokud jsou to úkoly z celého týdne!!!

Pondělí 18. ledna

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP

2. část - samostatná práce

  • PS str. 39/2 - pořádně přečíst CELÉ zadání  poslat
  • PS str. 39/3 - Pokud v 1. pádu končí na -A, skloňujeme podle vzoru ŽENA. Pokud v 1. pádu končí na jiné písmeno a ve druhém pádu na -I, skloňujeme podle vzoru KOST. poslat
  • PS str. 39/4 i za a)  poslat

Čtení

Léto na krásném bílém koni - Čítanka str. 66 - 70

Úkoly do sešitu:  poslat

  1. Příběh má dva hlavní hrdiny. Napiš jejich jména.
  2. Kdo příběh vypráví?
  3. Zjisti, jak dlouho měl celkem Mourad koně a kde ho schovával.
  4. Zkus se zamyslet nad tím, proč John Byro neprozradil, že mu chlapci vzali koně. Stalo se ti někdy něco podobného?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

15. ledna

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS

2. část - samostatná práce

  • PS str. 37/2 poslat
  • PS str. 38/6, 7 poslat

Čtení

O kočce tulačce - Čítanka str. 62 - 65

Odpověz na otázky do sešitu, nezapomeň na datum: poslat

  1. Na co žena přilákala psa?
  2. Jaká další zvířata si postupně v jeskyni ochočila?
  3. Jaké tři věci kočka vykonala, aby si zasloužila místo v jeskyni?
  4. Zůstala kočka v jeskyni už napořád? 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Čtvrtek 14. ledma

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS

2. část - samostatná práce

  • Napiš si diktát poslat TADY
  • PS str. 37/1 i za a), b), c), d) - TEN lomoz = hluk poslat
  • Do sešitu Š opiš slova a doplň předpony s-, z-, vz- poslat 

Pokud potřbuješ ještě znovu vysvětlení, klikni TADY a sjeď na stránce trochu dolu.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Středa 13. ledna

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS

2. část - samostatná práce

  • PS str. 35/1 (i za a), b), c), d), e) poslat
  • PS str. 35/2 poslat

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Úterý 12. ledna

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS

2. část - samostatná práce

  • PS str. 34/4 poslat
  • UČ str. 60/5 - opsat do ŠS + nad PJ napiš číslo (jednotné/množné) poslat
  •  UČ str. 60/6 - napsat do sešitu Š + i za a) poslat

nápověda:

Pokud přídavné jméno obsahuje N, píšu MNĚ. (skromný - skromně)

Pokud kořen končí na N, příponou ný zdvojíme -> NNÝ (kámen + ný = kamenný)

Sloh

Učebnice str. 62/1 - přečíst

  • Opravdu si piš své odhady na papír
  • Odpověz na otázky a), b), c), d) na str. 63 do sešitu poslat
  • Zkuste příběh změnit a vymyslet jiný konec - odhady na papíru ti pomohou. Začněte od chvíle, kdy se princezna rozhodla jet zpátky na hrad. Napište do sešitu a pak poslat

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pondělí 11. ledna

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS

2. část - samostatná práce

  • PS str. 34/1, 2 poslat
  • PP str. 19/2 poslat
  • Procvič si psaní mě/mně online TADY
  • PS str. 34/3 plnit až po videkonferenci poslat

Čtení 

Velmi mě mrzí, že někteří v pátek neposlali čtení ani čtenářský deník. Na čtenářský deník jste měly děti týden! Kdo neposlal, má u mě nehezkou známku. I tak ale MUSÍTE deníky dnes poslat a dodělat i páteční čtení!

Čítanka str. 56 - 59

Splň úkoly do sešitu (napiš datum): poslat

  1. Proč si myslíš, že jsou staří lidé moudří?
  2. Přečtený text je: a) báseň b) pověst c) pohádka e) bajka
  3. Co tě vedlo k odpovědi? Zdůvodni ji - napiš znaky, které se tam objevily. (Na str. 191, 194 si můžeš přečíst, co bajka, báseň, pohádka a pověst znamená....)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pátek 8. ledna

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS

2. část - samostatná práce

  • PS str. 33/4 - pozor, zda se to skloňuje podle ženy, písně nebo kosti poslat
  • PP str. 19/1 poslat
  • Připomeň si shodu podmětu s přísudkem:

  • Do sešitu napiš věty a pak pošli: poslat

Barv___ na slunci v___s___chal___. Koťata smutně mňoukal___. Rytíři přijížděl___ na koních. Dom___ v ulici stál___ osamoceně. Židle hlas___tě skřípal___. Na stole nám zchladl___ čaje. 

Čtení

  • Kromě Nikolky, Dorotky a Kubíka J. mi dnes všichni pošlete ČD. Co všechno v něm má být jsem vám psala v pondělí ke čtení, kdyžtak se znovu raději mrkni. 

Čítanka str. 50 - 51

Do sešitu splň úkoly a potom poslat:

  1. Napiš, co je rodný list.
  2. K čemu sloužila pudlovací pec?
  3. Kdy byl upálen mistr Jan Hus?
  4. Komu patřil domek, ve kterém se vypravěč narodil?
  5. Kdo nakonec domek koupil a jaké má povolání?
  6. Zkus napsat jméno toho, kdo asi namaloval obrázek pod otázkami.

+ zkus jen pro sebe zjistit, kde ses narodil :-)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

Čtvrtek 7. ledna

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnice, PS

2. část - samostatná práce

Pokud chceš raději malinko opakovat na diktát, přečti si žluté rámečky v učebnici na str. 27 a 39

  • Napiš si diktát, vyfoť a hned poslat NAHRÁVKA ZDE (Přídavná jména ještě neumíme odůvodnit, y/i se v nich nebude samozřejmě hodnotit....)
  • PP str. 18/3 poslat
  • PS str. 33/2, 3 poslat

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Středa 6. ledna

1. část - online

Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnice

1. skupina se připojí v čase 2. skupiny 8:50

2. skupina se připojí v čase 3. skupiny 9:10

3. skupina se připojí v čase 1. skupiny 8:30

2. část - samostatná práce

  • Větu opiš do sešitu Š (nezapomeň na datum) a urči slovní druhy:

  • PS str. 32/3, 4 poslat
  • PP str. 18/1, 2 poslat

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Úterý 5. ledna

1. část - online

Připrav si karty Y/I 

1. skupina se připojí v čase 2. skupiny 9:50

2. skupina se připojí v čase 3. skupiny 10:10

3. skupina se připojí v čase 1. skupiny 9:30

2. část - samostatná práce

  • Do sešitu opiš fialovou větu a urči slovní druhy: poslat

  • Učebnice str. 57 - přečíst žlutý rámeček
  • Do sešitu opiš z modré věty podtržená slova a urči u nich mluvnické kategorie v tomto pořadí - pád, číslo, rod (popřípadě životnost) a vzor poslat

nápověda: pád poznáš tak, že se PJ pojí s nějakou předložkou. "s uklízením koho, čeho...? komory"

  • PS str. 32/1, 2 poslat

Sloh

Učebnice str. 51/1 + 1. žlutý rámeček přečíst

  • Zkus napsat podobnou pozvánku na nějakou akci. Pozvánka bude v sešitě čtení a bude i hezky výtvarně zpracovaná (dnes máme totiž 5. hodinu VV a PČ). poslat
  • Můžeš si vybrat svoji vlastní (Ale ne narozeniny, to už jsme dělali :-)!...), případně si vyber z mých tipů:

pozvánka na turnaj (fotbal, hokej, tenis, stolní tenis, juda, řeckořímských zápasů ...), pozvánka na vystoupení (dramaťák, koncert klavíru, flétny, kytary, basy, ...), výstavy obrázků, fotografií, ...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Pondělí 4. ledna

Úkoly vždy posílej a i kvízy plň v daném dni. Každý úkol poznamenaný slovíčkem "poslat" si u sebe poté odškrtnu. Veškerá tvá aktivita, dochvilnost a pečlivost se odrazí v pololetním hodnocení... Tak na to prosím nezapomínej! :-) :-) :-)

1. část - online

Připrav si karty Y/I - připojíš se podle skupin úplně stejně, jako v listopadu. Při konferenci vám řeknu, jak to bude dál :-)

2. část - samostatná práce

1. úkol:

  • Opiš si z obrázku správně slova do sešitu školního (pokud máš zatím ve škole, tak výjimečně můžeš na volný papír):

  • Slova rozděl podle slovních druhů na 3 skupiny, zakroužkuj vždy MODŘE podstatná jména, ČERVENĚ přídavná jména, ZELENĚ slovesa poslat
  • Od každého slovního druhu si vyber jedno slovo a použij ho ve větě poslat

2. úkol:

  • Větu si opiš opět do sešitu a urči číslicí slovní druhy (a doplň i/y nebo s/z): poslat

3. úkol:

  • V Teamsech si v zadání otevři dnešní pětiminutovku. Je nutno splnit dnes, zítra už to nepůjde!

Čtení

  • Čti ze své knížky, alespoň 5 stran
  • Dojdi si pro čítanku do školy od 12:00 do 14:00, v pátek už budeme pracovat v ní
  • Zpracuj čtenářský deník tak, jak jsi zvyklý. Přidej však tentokrát i krátký popis toho, co se v knížce odehrávalo. (Stačí 5 - 10 vět.) Čtenářský deník mi pošleš do pátku 8. ledna! poslat

Čtenářský deník bude obsahovat v tomto pořadí: 

název, autora, ilustrátora, hlavní postavu, vedlejší postavy, kde se příběh odehrával, co tě nejvíce zaujalo (co se ti líbilo), krátký popis děje, obrázek

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------