Český jazyk
Čtvrtek 28. ledna
Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!
Přečti si zprávu ohledně následujícího týdne TADY
1. část - online
Dnes bude místo online hodiny samostatné volání každému z vás. Řekneme si o známkách. V času své skupiny buď u počítače a čekej, až ti zavolám.
2. část - samostatná práce
- PP str. 40/2 - VŽDY nahrazuj správným tvarem vzoru MLADÝ - zjistíš tak koncovku! poslat
- PS str. 4/5 - zase nahrazuj vzorem MLADÝ ve správném tvaru! poslat
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Středa 26. ledna
Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!
1. část - online
Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP
2. část - samostatná práce
- PS str. 4/3 - pomáháš si tvarem vzoru MLADÝ (Uč. str. 73 - tabulka), podle toho, pro jaký rod PJ tvoříš přídavné jméno. Mladí > veselí chlapci (r. muž. živ.), mladé balíky (r. muž. neživ.), mladá dívka (r. ž.), mladé zvíře (r. stř.) poslat
- PS str, 4/4 - pomáháš si opět vzorem MLADÝ, v 7. p. je to MLADÝMI >> novými spolužačkami, ... poslat
- PP str. 35/2 poslat
Můžeš procvičovat online. Správně rozřaď druhy přídavných jmen TADY.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Úterý 26. ledna
Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!
1. část - online
Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP
2. část - samostatná práce
- Do sešitu Š si opiš tabulku: poslat
Až po vidokonferenci
- PS str. 4/2 poslat
Sloh
- 1.díl PS str. 41/1 - Zkus vymyslet otázky (minimálně 5) k rozhovoru s nějakou osobností. Zapiš je do levého sloupečku v PS. Popros někoho, ať si na osobnost zahraje a na otázky ti odpoví. Odpovědi napiš do pravého sloupečku. poslat
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pondělí 25. ledna
Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!
1. část - online
Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP
2. část - samostatná práce
Úkol v PS si nech raději až po videokonferenci, budeme si znovu vysvětlovat, co jsou přídavná jména tvrdá, měkká a přivlastňovací.
- PS str. 3/1 i a), b), c) poslat
- PP str. 34/1 poslat
- PP str. 35/1 poslat
Čtení
Čítanka str. 73 - 75 - Bílý tesák
Splň úkoly do sešitu: poslat
- Vypiš z textu 8 přídavných jmen - ptej se jaký, jaká, jaké, jakých, jakými, jakou, ...
- Jaký význam má to, že otec Bílého tesáka je vlk a ne pes?
- Kdy měl Bílý tesák největší strach?
- Kdo byla Kiča?
- Vypiš z textu vlastní jména - 5 jmen
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pátek 22. ledna
Nezapomeň všechny úkoly odeslat do 14:00!
1. část - online
Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP
2. část - samostatná práce
Připrav si pracovní sešit 2. díl
- PS str. 2/3 poslat
- PS str. 3/4 poslat
- PP str. 31/1 poslat
ČTENÍ
Čti dnes ze své knížky :-) začátkem února nás čeká opět čtenářský deník :-)
Čtvrtek 21. ledna
Přečti si TADY novou a důležitou informaci.
1. část - online
Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP
2. část - samostatná práce
Připrav si pracovní sešit 2. díl
- PS str. 2/1 i a), b), c) poslat
- PS str. 2/2 i a) poslat
- Napiš si diktát TADY poslat
SLOH
Připrav si pracovní sešit 1. díl
- PS str. 36/1 - přečti si celé zadání!
- Splň i za a), b), c) poslat vyfocený PS i sešit SLOH
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Středa 20 ledna
1. část - online
Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP
2. část - samostatná práce
- PP str. 33/1, 2 poslat
- UČ str. 67/1 - slova ze závorky opiš ve správném tvaru do sešitu Š. Odděluj je čárkami, neopisuj celé věty. Nezapomeň na datum :-) poslat
- Procvičuj online TADY
Na zítra už budeš potřebovat nový PS! :-)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Úterý 19. ledna
1. část - online
Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP
2. část - samostatná práce
- PS str. 40/5, 7 poslat
- PP str. 32/1 poslat
- Doplň v Teamsech krátkou pětiminutovku na S/Z - pouze dnes
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Každý si zkontroluje, že mu nechybí žádné úkoly! Klikni TADY. Komu něco chybí, co nejdříve to doplní! Zvlášť pokud jsou to úkoly z celého týdne!!!
Pondělí 18. ledna
1. část - online
Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS, PP
2. část - samostatná práce
- PS str. 39/2 - pořádně přečíst CELÉ zadání poslat
- PS str. 39/3 - Pokud v 1. pádu končí na -A, skloňujeme podle vzoru ŽENA. Pokud v 1. pádu končí na jiné písmeno a ve druhém pádu na -I, skloňujeme podle vzoru KOST. poslat
- PS str. 39/4 i za a) poslat
Čtení
Léto na krásném bílém koni - Čítanka str. 66 - 70
Úkoly do sešitu: poslat
- Příběh má dva hlavní hrdiny. Napiš jejich jména.
- Kdo příběh vypráví?
- Zjisti, jak dlouho měl celkem Mourad koně a kde ho schovával.
- Zkus se zamyslet nad tím, proč John Byro neprozradil, že mu chlapci vzali koně. Stalo se ti někdy něco podobného?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
15. ledna
1. část - online
Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS
2. část - samostatná práce
- PS str. 37/2 poslat
- PS str. 38/6, 7 poslat
Čtení
O kočce tulačce - Čítanka str. 62 - 65
Odpověz na otázky do sešitu, nezapomeň na datum: poslat
- Na co žena přilákala psa?
- Jaká další zvířata si postupně v jeskyni ochočila?
- Jaké tři věci kočka vykonala, aby si zasloužila místo v jeskyni?
- Zůstala kočka v jeskyni už napořád?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Čtvrtek 14. ledma
1. část - online
Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS
2. část - samostatná práce
- Napiš si diktát poslat TADY
- PS str. 37/1 i za a), b), c), d) - TEN lomoz = hluk poslat
- Do sešitu Š opiš slova a doplň předpony s-, z-, vz- poslat
Pokud potřbuješ ještě znovu vysvětlení, klikni TADY a sjeď na stránce trochu dolu.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Středa 13. ledna
1. část - online
Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS
2. část - samostatná práce
- PS str. 35/1 (i za a), b), c), d), e) poslat
- PS str. 35/2 poslat
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Úterý 12. ledna
1. část - online
Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS
2. část - samostatná práce
- PS str. 34/4 poslat
- UČ str. 60/5 - opsat do ŠS + nad PJ napiš číslo (jednotné/množné) poslat
- UČ str. 60/6 - napsat do sešitu Š + i za a) poslat
nápověda:
Pokud přídavné jméno obsahuje N, píšu MNĚ. (skromný - skromně)
Pokud kořen končí na N, příponou ný zdvojíme -> NNÝ (kámen + ný = kamenný)
Sloh
Učebnice str. 62/1 - přečíst
- Opravdu si piš své odhady na papír
- Odpověz na otázky a), b), c), d) na str. 63 do sešitu poslat
- Zkuste příběh změnit a vymyslet jiný konec - odhady na papíru ti pomohou. Začněte od chvíle, kdy se princezna rozhodla jet zpátky na hrad. Napište do sešitu a pak poslat
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pondělí 11. ledna
1. část - online
Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS
2. část - samostatná práce
- PS str. 34/1, 2 poslat
- PP str. 19/2 poslat
- Procvič si psaní mě/mně online TADY
- PS str. 34/3 plnit až po videkonferenci poslat
Čtení
Velmi mě mrzí, že někteří v pátek neposlali čtení ani čtenářský deník. Na čtenářský deník jste měly děti týden! Kdo neposlal, má u mě nehezkou známku. I tak ale MUSÍTE deníky dnes poslat a dodělat i páteční čtení!
Čítanka str. 56 - 59
Splň úkoly do sešitu (napiš datum): poslat
- Proč si myslíš, že jsou staří lidé moudří?
- Přečtený text je: a) báseň b) pověst c) pohádka e) bajka
- Co tě vedlo k odpovědi? Zdůvodni ji - napiš znaky, které se tam objevily. (Na str. 191, 194 si můžeš přečíst, co bajka, báseň, pohádka a pověst znamená....)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pátek 8. ledna
1. část - online
Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnici, PS
2. část - samostatná práce
- PS str. 33/4 - pozor, zda se to skloňuje podle ženy, písně nebo kosti poslat
- PP str. 19/1 poslat
- Připomeň si shodu podmětu s přísudkem:
- Do sešitu napiš věty a pak pošli: poslat
Barv___ na slunci v___s___chal___. Koťata smutně mňoukal___. Rytíři přijížděl___ na koních. Dom___ v ulici stál___ osamoceně. Židle hlas___tě skřípal___. Na stole nám zchladl___ čaje.
Čtení
- Kromě Nikolky, Dorotky a Kubíka J. mi dnes všichni pošlete ČD. Co všechno v něm má být jsem vám psala v pondělí ke čtení, kdyžtak se znovu raději mrkni.
Čítanka str. 50 - 51
Do sešitu splň úkoly a potom poslat:
- Napiš, co je rodný list.
- K čemu sloužila pudlovací pec?
- Kdy byl upálen mistr Jan Hus?
- Komu patřil domek, ve kterém se vypravěč narodil?
- Kdo nakonec domek koupil a jaké má povolání?
- Zkus napsat jméno toho, kdo asi namaloval obrázek pod otázkami.
+ zkus jen pro sebe zjistit, kde ses narodil :-)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Čtvrtek 7. ledna
1. část - online
Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnice, PS
2. část - samostatná práce
Pokud chceš raději malinko opakovat na diktát, přečti si žluté rámečky v učebnici na str. 27 a 39
- Napiš si diktát, vyfoť a hned poslat NAHRÁVKA ZDE (Přídavná jména ještě neumíme odůvodnit, y/i se v nich nebude samozřejmě hodnotit....)
- PP str. 18/3 poslat
- PS str. 33/2, 3 poslat
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Středa 6. ledna
1. část - online
Připrav si karty Y/I, tabulku/čmárák, učebnice
1. skupina se připojí v čase 2. skupiny 8:50
2. skupina se připojí v čase 3. skupiny 9:10
3. skupina se připojí v čase 1. skupiny 8:30
2. část - samostatná práce
- Větu opiš do sešitu Š (nezapomeň na datum) a urči slovní druhy:
- PS str. 32/3, 4 poslat
- PP str. 18/1, 2 poslat
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Úterý 5. ledna
1. část - online
Připrav si karty Y/I
1. skupina se připojí v čase 2. skupiny 9:50
2. skupina se připojí v čase 3. skupiny 10:10
3. skupina se připojí v čase 1. skupiny 9:30
2. část - samostatná práce
- Do sešitu opiš fialovou větu a urči slovní druhy: poslat
- Učebnice str. 57 - přečíst žlutý rámeček
- Do sešitu opiš z modré věty podtržená slova a urči u nich mluvnické kategorie v tomto pořadí - pád, číslo, rod (popřípadě životnost) a vzor poslat
nápověda: pád poznáš tak, že se PJ pojí s nějakou předložkou. "s uklízením koho, čeho...? komory"
- PS str. 32/1, 2 poslat
Sloh
Učebnice str. 51/1 + 1. žlutý rámeček přečíst
- Zkus napsat podobnou pozvánku na nějakou akci. Pozvánka bude v sešitě čtení a bude i hezky výtvarně zpracovaná (dnes máme totiž 5. hodinu VV a PČ). poslat
- Můžeš si vybrat svoji vlastní (Ale ne narozeniny, to už jsme dělali :-)!...), případně si vyber z mých tipů:
pozvánka na turnaj (fotbal, hokej, tenis, stolní tenis, juda, řeckořímských zápasů ...), pozvánka na vystoupení (dramaťák, koncert klavíru, flétny, kytary, basy, ...), výstavy obrázků, fotografií, ...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pondělí 4. ledna
Úkoly vždy posílej a i kvízy plň v daném dni. Každý úkol poznamenaný slovíčkem "poslat" si u sebe poté odškrtnu. Veškerá tvá aktivita, dochvilnost a pečlivost se odrazí v pololetním hodnocení... Tak na to prosím nezapomínej! :-) :-) :-)
1. část - online
Připrav si karty Y/I - připojíš se podle skupin úplně stejně, jako v listopadu. Při konferenci vám řeknu, jak to bude dál :-)
2. část - samostatná práce
1. úkol:
- Opiš si z obrázku správně slova do sešitu školního (pokud máš zatím ve škole, tak výjimečně můžeš na volný papír):
- Slova rozděl podle slovních druhů na 3 skupiny, zakroužkuj vždy MODŘE podstatná jména, ČERVENĚ přídavná jména, ZELENĚ slovesa poslat
- Od každého slovního druhu si vyber jedno slovo a použij ho ve větě poslat
2. úkol:
- Větu si opiš opět do sešitu a urči číslicí slovní druhy (a doplň i/y nebo s/z): poslat
3. úkol:
- V Teamsech si v zadání otevři dnešní pětiminutovku. Je nutno splnit dnes, zítra už to nepůjde!
Čtení
- Čti ze své knížky, alespoň 5 stran
- Dojdi si pro čítanku do školy od 12:00 do 14:00, v pátek už budeme pracovat v ní
- Zpracuj čtenářský deník tak, jak jsi zvyklý. Přidej však tentokrát i krátký popis toho, co se v knížce odehrávalo. (Stačí 5 - 10 vět.) Čtenářský deník mi pošleš do pátku 8. ledna! poslat
Čtenářský deník bude obsahovat v tomto pořadí:
název, autora, ilustrátora, hlavní postavu, vedlejší postavy, kde se příběh odehrával, co tě nejvíce zaujalo (co se ti líbilo), krátký popis děje, obrázek
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------