Přírodověda

Pátek 9. dubna

  • Přečti si textík:

TRÁVICÍ SOUSTAVA

Trávicí soustava zajišťuje příjem a zpracování potravy tak, aby z ní naše tělo využilo důležité živiny a vitamíny. Ty jsou potom krví rozváděny k potřebným orgánům. Nestrávené zbytky potravy jsou z těla vyloučeny. 

Části trávicí soustavy:

1. dutina ústní - zuby a jazyk, mísí a mělní potravu

2. a 3. hltan a jícen - polknutím sousto putuje hltanem a jícnem dál k žaludku

4. žaludek - potrava se v něm míchá s žaludečními šťávami, vzniká kašovitá hmota = trávenina.

5. tenké střevo - trávenina pokračuje do tenkého střeva, kde dochází ke štěpení látek. Důležité látky se z tenkého střeva vstřebávají do krve

6. tlusté střevo - shromažďuje nestravitelné zbytky

7. konečník - z nestrávených zbytků vzniká stolice, která se hromadí v konečníku

8. slepé střevo - část tlustého střeva

9. játra

10. slinivka

11. žlučník 

  • Vše, co je tučně napsané, si opiš do sešitu a přidej k zápisu obrázek č. 3 Trávicí soustava (a zkus poznat jednotlivé části). poslat
     
  • Tradičně dnes také zhlédni (shlédnout z věže se S, zhlédnout film/video... se Z) video o TRÁVENÍ:

Středa 7. dubna

1. část - online

Připravte si učebnice + 2. zařízení na KAHOOT/papír

2. část - samostatná práce

  • Na videokonferenci budeme hrát KAHOOT, připrav si mobil/tablet navíc :-). Případně papír :-)
  • Zopakuj si v učebnici na str. 53 a 54 srdce a krev
  • Doplň si zápis do sešitu + zjisti svoji krevní skupinu a připiš si je k zápisu o krviposlat

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Středa 31. března

1. část - online

Připravte si učebnice + 2. zařízení na KAHOOT/papír

2. část - samostatná práce

  • Na videokonferenci budeme hrát KAHOOT, připrav si mobil/tablet navíc :-). Případně papír :-)
  • Doplň kopii na str. 32/7, 8 poslat

  • Zhlédni obě videa během prázdnin :-)

Pátek 26. března

  • Opiš si zápis do sešitu a nalep k němu obrázek dýchací soustavy. Pomocí obrázku si zopakuj, z čeho se skládá dýchací soustava

  • Zhlédni video o dýchání :-)

Středa 24. března

1. část - online

Připravte si učebnice

2. část - samostatná práce

  • Splň prověrku v TEAMS - Kostra a svaly do 15:00
  • Doplň kopii na str. 32/4, 5 + 6 dobrovolná :-) poslat

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pátek 19. března

Dnes pracuj samostatně:

1. Vystřihni a nalep si k zápisu kostry obrázek (kostra č. 7), který jsme si ukázali na videkonferenci. Přilep ho za okraj, abys s kostrou mohl otáčet :-)

2. Opiš si zápis do sešitu, k doplnění pojmů použij učebnici na str. 51 a nabídku pojmů v zápisu poslat

3. Vystřihni si další dva obrázky - Svalová soustava zepředu č. 2 a Svalová soustava zezadu č. 11. Nalep si je k dnešnímu zápisu, opět tak, abys obrázky mohl otáčet :-)

   

4. V kopii na str. 31 splň cv. 3 (obě dvě) poslat

Středa 17. března

1. část - online

Připravte si učebnice + složku PL, které jsi dostal o prázdninách

2. část - samostatná práce

  • Připrav si kopii str. 31

  • Kopie str. 31/1, 2 poslat

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Pátek 5. března

Pracuj samostatně (3 úkoly):

1. Zkoukni seriál Byl jednou jeden život - Kosti a kostra TADY (Třeba i o víkendu nebo o prázdninách :-)..)

2. Opiš si zápis do sešitu: poslat

3. S pomocí učebnice urči názvy kostí na obrázku, napiš do sešitu: poslat

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Středa 3. března

1. část - online

Připravte si učebnice 

2. část - samostatná práce

  • Po videokonferenci si napiš test v Teams: Vývoj člověka. Bude otevřen pouze dnes od 8:00 do 15:00. 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Pátek 26. února

Pracuj samostatně. 

Vzpomeň si na minulou hodinu a doplň si zápis do sešitu. V učebnici na str. 48 případně najdeš odpovědi.

  • Doplň si zápis: poslat

Středa 24. února

1. část - online

Připravte si učebnice 

2. část - samostatná práce

  • Po videokonferenci si napiš test v Teams: Společné znaky živočichů. Bude otevřen pouze dnes od 8:00 do 15:00. 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Pátek 19. února

Dnes pracuj samostatně:

  1. Přečti si v učebnici na str. 49 o společných znacích živočichů :-)
  2. Doplň si zápis do sešitu (netiskni). poslat
  3. Prohlédni si v učebnici strany 48 - 65. Napiš, co tě bude nejvíc zajímat (na co se těšíš), až se budeme učit o člověku.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Středa 17. února

1. část - online

Připravte si učebnice 

2. část - samostatná práce

  • Po videokonferenci si napiš test v Teams: Společenstva. Bude otevřen pouze dnes od 10:00 do 15:00. 

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pátek 12. února

Dnes pracuj samostatně:

  1. Přečti si v učebnici na str. 46 o společenstvech
  2. Ve tředu si ze společenstev napíšeme písemku, podívej se na to....! :-)
  3. Doplň si zápis do sešitu (netiskni), nakresli si obrázek remízku a větrolamupošli

 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Středa 10. února

1. část - online

Připravte si učebnice 

2. část - samostatná práce

  • Pozoruj ptáky ve tvém okolí. Pokud máte krmítko, pravidelně ho doplňuj. Pokud ne, zkus vytvořit provizorní z nějakého plastového tácku nebo misky. Nasyp oříšky, zrní, slunečnici, ovesné vločky, kousky sušených křížal, rozdrobený sušený celozrnný chléb, jeřabiny....
  • Zkus některé ptáky poznat, dnes si je ukážeme na videokonferenci :-) Názvy ptáků si zaznamenávej do sešitu ...

Jiný úkol dnes nemáte :-)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pátek 5. února

Dnes pracuj samostatně:

  1. Přečti si v učebnici na str. 45 o společenství vody
  2. Pusť si prezentaci s ukázkami živočichů a rostlin ze společenstva vody TADY
  3. Doplň si zápis do sešitu (netiskni) a pošli

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Středa 3. února

1. část - online

Připravte si učebnice 

2. část - samostatná práce

  • Opiš (netiskni) si zápis do sešitu. Informace dohledej v hlavě z minulé hodiny nebo v učebnici na str. 43 - 44
  • K botanické a zoologické zahradě si napiš navíc jednu věc, co tě zaujala.
  • Ke každé zahradě si nakresli jeden obrázek
  • Sešit vyfoť a pošli 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Středa 27. ledna

1. část - online

Připravte si učebnice 

2. část - samostatná práce

  • Splň kvíz v Teams - Podnebné pásy - pouze dnes. Pokud můžeš pracovat na počítači, bude to lepší. Budete totiž spíš psát, než odpovědi zaklikávat.
  • Dnes nebude zápis do sešitu, místo toho máte PROVĚRKU v Teams :-) A samozřejmě online setkání! :-)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Pátek 22. ledna

1. část - online

Připravte si učebnice 

2. část - samostatná práce

  • Splň kvíz v Teams - Podnebné pásy 2 - pouze dnes!
  • Přečti si důkladně v UČ str. 41 a 42
  • Dnes bez zápisu :-) :-) :-)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Středa 20. ledna

1. část - online

Připravte si učebnice 

2. část - samostatná práce

  • Splň kvíz v Teams - Podnebné pásy 1 - pouze dnes!
  • Opiš (netiskni) si zápis do sešitu poslat

 

Pátek 15. ledna

1. část - online

Připravte si učebnice 

2. část - samostatná práce

  • Opiš si zápis do sešitu. Informace z textu zjistíš při videokonferenci, případně v UČ na str. 38 - 39 poslat
  • V učebnici na str. 38 - 39 si prohlédni obrázky a přečti oranžový rámeček "Co to je?"

Středa 13. ledna

1. část - online

Připravte si učebnice 

2. část - samostatná práce

  • Opiš si zápis do sešitu. Informace z textu zjistíš při videokonferenci, případně v UČ na str. 36, 37

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pátek 8. ledna

1. část - online

Připravte si učebnice 

2. část - samostatná práce

  • Kdo dělá úkoly dříve, příklady živočichů a rostlin si můžete opsat až při/po videokonferenci, budeme si ukazovat obrázky v prezentaci :-)
  • Opište (netiskněte) si zápis do sešitu přírodovědy. poslat + Kuba H., Nikolka, Ája, Anetka, Ota a Kuba J. pošlou navíc i zápis ze středy. Děkuji

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

6. ledna

1. část - online

Připravte si učebnice 

2. část - samostatná práce

  • Opište (netiskněte) si zápis do sešitu přírodovědy. Doplňte vynechaná slůvka buď s pomocí videokonference nebo učebnice na str. 34. Nakreslete si i obrázek, jak jsou pásy na Zemi seřazené :-)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pátek 27. listopadu

1. část - online

Připravte si učebnice + vaše knížky

2. část - samostatná práce

Dnes se budeme učit o Zemi. Hlavně o tom, proč se střídá den a noc a také roční období ... Pro lepší představu se podívej nejprve na video

  • Doplň si zápis do sešitu:

ZEMĚ

= modrá planeta (70% povrchu je _____)

  • vhodná vzdálenost od __________, vhodné složení ____________ a dostatek _________ vody => vznikl _______

Země vykonává dva základní __________:

1. Otáčí se kolem své _____

  • ___ hodin
  • otáčení způsobuje, že se střídá _____ a _____
  • tam, kde je Země odvrácená od Slunce je _____
  • tam, kde je přikloněná je _____

2. Obíhá kolem _________

  • 365 a čtvrt _____ = 1 _____
  • jednou za 4 roky = ____________ _____ 366 dnů

Osa Země je nakloněná a oběžná dráha má tvar _________ (nakresli), vzdálenost Země se tak průběžně _______. 

Mění se i množství tepla a _______, které dopadá na S či J polokouli. 

=> projevuje se to na střídání ___________ ________

Obrázek dostanete ve škole, na něm si to příští týden ještě zopakujeme :-)

kontrola zápisu

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Středa 25. listopadu

Dnes se podíváme na souhvězdí ... Kdo chtěl, včera si mohl souhvězdí během VV a PČ vytvořit, klidně se na ně rádi během online výuky podíváme ...... :-)

1. část - online

Připravte si učebnice + vaše knížky, PŘÍ bude 2. hodinu :-)

2. část - samostatná práce

  • Na stránce google.com si vyhledej souhvězdí svého znamení zvěrokruhu a nakresli si ho do sešitu :-)
  • Přidávám odkaz na seznam souhvězdí, stačí si některé vybrat a kliknout :-) Ukáže se ti obrázek i popis :-) TADY
  • Opiš si zápis do sešitu:

HVĚZDY A SOUHVĚZDÍ

  • nejčastějšími zářícími objekty na obloze jsou _______
  • jsou to obrovské žhavé koule, které jsou od nás velmi daleko/blízko (vyber)
  • vyzařují obrovské množství ________ a ________

​Lidé už v dávných dobách pozorovali oblohu a hvězdy, spojili je do _________, které pojmenovali podle bohů, bájných hrdinů a ___________.

  • za jasné noci můžeme pozorovat na obloze až ________ hvězd

SOUHVĚZDÍ VELKÁ MEDVĚDICE

  • často mylně uváděno jako ______ ____, je však jen součástí
  • pozorujeme ji celý ____​
  • součástí je i hvězda ________, podle které určujeme Sever

SOUHVĚZDÍ HYDRA

  • __________ a nejdelší souhvězdí na obloze

Dále: Orion, Pegas, Herkules, Hadonoš, Žirafa,... 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pátek 20. listopadu

1. část - online

Připravte si učebnice + vaše knížky

2. část - samostatná práce

  • v rámci procvičování roztoč kolo podle pokynů (kolo si zvětšíš na celou obrazovku pomocí šipek v pravém dolním rohu)

  • doplň si zápis o posledních třech planetách sluneční soustavy

SATURN

  • druhá __________ planeta sluneční soustavy
  • má nádherně viditelné ___________
  • je tvořen _______, teplota je zhruba - ____ °C
  • má velké množství _______, největší se jmenuje ________

URAN

  • modrozelená planeta
  • tvořena z plynů a ________
  • teplota je zhruba - ____ °C
  • má nenápadné _______ a asi 22 _______
  • 1. planeta objevená _____________

NEPTUN

  • složena z ________ a kamení
  • poslední planeta 
  • v atmosféře se nachází obří ________ _______
  • jediná objevena pomocí ___________ ________


Kontrola zápisu 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Středa 18. listopadu

1. část - online

Připravte si učebnice + vaše knížky

2. část - samostatná práce

  • Zkontroluj si páteční zápis TADY
  • Zahraj si opakovací KAHOOT na probraný vesmír

  • Zhlédni video o MARSU
  • Doplň si zápis do sešitu a nakresli si planetu Mars i Jupiter s porovnáním velikosti Země:

MARS

= _____ planeta

  • povrch pokrytý načervenalým _______ 
  • větší zima než na Antarktidě
  • dříve na Marsu pravděpodobně tekla ______
  • leží zde nejvyšší ______ sluneční soustavy (25 km)
  • má dva ________. Phobos = _______ a Deimos = ________

PLYNNÍ OBŘI

JUPITER

  • ___________ planeta sluneční soustavy
  • složením se podobá _________
  • má přes 70 _______

kontrola zápisu

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pátek 13. listopadu

1. část - online

Připravte si učebnice + vaše knížky

2. část - samostatná práce

  • Zhlédni další zajímavé video o vesmíru TADY :-) 
  • Doplň si zápis do sešitu:

PLANETY A PLANETKY

  • menší objekty než Slunce, obíhají kolem něj
  • některé složeny z ________, jiné tvořeny kamením a kovy
  • některé planety mají své ________

KOMETA = vlasatice

  • podobná planetce
  • složená z ledu a prachu
  • mají nápadný _____ -  z plynu a prachu

PLANETY SLUNEČNÍ SOUSTAVY

MERKUR

  • je nejmenší a nejblíže ke Slunci
  • _________ planeta
  • nemá téměř žádnou atmosféru, teplota vzduchu kolísá

polokoule přivrácená ke Slunci = až _____ °C

polokoule odvrácená, mráz = až -_____ °C

  • těžko se pozoruje pomocí dalekohledů, je blízko Slunce
  • více informací přinesly ______

+ obrázek Merkuru

VENUŠE

  • má hustou atmosféru, dobře odráží ____________   ______
  • můžeme ji vidět na obloze jako _________ nebo Jitřenku
  • podobná _________ i _________ jako Země
  • oblaka obsahují kyselinu, teplota povrchu až 480 °C
  • po Slunci a Měsíci je nejjasnějším tělesem na obloze

+ obrázek Venuše

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Středa 11. listopadu

1. část - online

Připravte si učebnice + vaše knížky

2. část - samostatná práce

  • Doplň si zápis do sešitu (buď si pamatuješ z videokonference nebo s učebnicí)

VESMÍR

Vznik vesmíru = Velký _____ - exploze 

Mléčná dráha = Galaxie složená z milionů _____, patří tam i naše _______ soustava

  • stříbrný pás tahnoucí se oblohou
  • tvořena hvězdami, hvězdným prachem i plynem

Přiblížený vesmír pozorujeme pomocí _______________

Slunce

= hvězda Zemi nejbližší

  • je staré asi ____ miliardy let
  • žhavá koule složená z ______
  • povrch Slunce má asi 5 500 °C
  • světlo ze Slunce putuje k Zemi __ minut, rychlostí 300 000 km za sekundu

Zajímavosti: 109x větší průměr než Země, 333 000x těžší než Země

sluneční skvrna = _________________________________

sluneční erupce = _________________________________

  • Doplň si obrázky (Slunce, Vesmír, Mlečnou dráhu, ...)
  • Podívej se na video SLUNEČNÍ SOUSTAVA:

Pátek 6. listopadu

1. část - online

Připravte si učebnice

2. část - samostatná práce

  • Do sešitu přiřaď k číslům písmena a pošli

  • Vyřeš křížovku - netiskni, jen vyřeš odpovědi a vyber správná písmenka do tajenky:

- slova (1 - 10) napiš do sešitu i s tajenkou :-) pošli

  • Do sešitu si přepiš tabulku a doplň chybějící informace (Buď typ elektrárny nebo surovinu k výrobě): pošli
uhlí, ropa, zemní plyn
jaderná
vodní
vítr
sluneční energie
  • Co je vodič a co izolant/nevodič? Vodič vede elektrický proud, izolant nevede elektrický proud (Nedostaneš ránu :-) proudem!. Rozděl následující slova do sešitu, červeně vodič, modře izolant: pošli

zlato - plast - stříbro - měď - dřevo - keramické materiály - hliník - guma - textil - voda

Středa 4. listopadu

1. část - online

Připravte si učebnice

2. část - samostatná práce

  • Vyplň testík z přírodovědy v Teamsech. Nad kalendářem je ikonka "zadání". Vyplň ho dnes! :-)
  • Doplň si zápis do sešitu:

Elektrická energie

  • Vyrábí se v ____________

Neobnovitelné zdroje

  • ropa, ____, zemní plyn, uran
  • mohou se __________
  • znečišťují životní prostředí, vodu, ovzduší, velký odpad

Tepelné elektrárny = energii vyrábějí pomocí ________ uhlí, plynu, olejů, dřevěného odpadu

Jaderné elektrárny = energii získávají pomocí štěpení jader ______

Obnovitelné zdroje

  • vítr, voda, sluneční záření, biomasa = obnovitelné zdroje
  • obnovují se úplně nebo částečně - buď samy nebo za přispění člověka

Větrné elektrárny 

Vodní elektrárny = využívají síly toku řek, síly zadržované vody v přehradách

Solární = sluneční elektrárny

KONTROLA ZÁPISU TADY

Pátek 23. října

1. část - online

Připravte si učebnice

2. část - samostatná práce

Nerostné suroviny

nerudy = nekovy

rudy = kovy

energetické suroviny = paliva

Nerudní suroviny

Patří sem stavební kameny a suroviny sklářské a keramické.

  • křemence = sklářská surovina
  • kaolín = výroba porcelánu, keramiky
  • síra = lékárenství, desinfekce, dříve sirky a střelný prach
  • sádrovec = sochařství, stavebnictví
  • drahé kameny = šperky - rubín (červenofialový), granát (těmně červený), achát, olivín (zelený), ...

Rudy

Patří sem železné rudy na výrobu železa, ale také drahé kovy (zlato, stříbro).

  • magnetit = obsahuje největší množství železa, je magnetický
  • zlato = vzácný kov, často se rýžuje v řekách
  • stříbro = šperky, výroba zrcadel
  • rtuť = jedovatá, kapalná, vzácná
  • měď, olovo, hliník

Energetické suroviny

Vznikly přeměnou živých organizmů. Díky nim získáváme teplo, světlo, elektrickou energii nebo poháníme dopravní prostředky.

  • černé uhlí = starší, hlubinné doly, Ostrava
  • hnědé uhlí = povrchové doly, Sokolov, Most
  • ropa = různobarevná olejnatá kapalina, těží se vrty, výroba nafty a benzinu, plastů, léčiv
  • zemní plyn = nachází se nad ropnými ložisky, palivo

Středa 21. října

1. část - online

připrav si učebnici

1. skupina se připojí k videohovoru v 10:30, 2. skupina v 10:50 a 3. skupina v 11:10 na TOMTO odkazu. Nebo můžete přes staženou aplikaci v PC, pokud máte... 

Přihlásíš se pomocí emailu: jmeno.prijmeni@zsmsstezery.cz heslo (to vaše): Chleba1234*

Vyber Žluťásci, vlevo klikni na ikonku "kalendář", vyber svůj čas skupiny u dne středa 21. října a klikni na tlačítko připojit se

2. část - samostatná práce

  • KAHOOT TADY - opakování z minulých hodin
  • Doplň si zápis do sešitu:

Horniny a nerosty

  • povrch naší Země je tvořen _________
  • najdeme je na pevnině i na _______ moří a _______
  • na vysočinách vystupují na povrch a tvoří _______

Horniny dělíme na:

  • vyvřelé = roztavené se dostaly na povrch a následně ztuhly

+ doplň příklady

  • přeměněné = mění se v hloubkách zemské kůry (teplotou, tlakem)

+ doplň příklady

  • usazené = tvořené rozpadem a usazováním

+ doplň příklady

Horniny jsou tvořeny jedním, dvěma nebo více nerosty.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pátek 16. října

1. část - online

1. skupina se připojí k videohovoru v 10:30, 2. skupina v 10:50 a 3. skupina v 11:10 na TOMTO odkazu. Nebo můžete přes staženou aplikaci v PC, pokud máte... 

Přihlásíš se pomocí emailu: jmeno.prijmeni@zsmsstezery.cz heslo (to vaše): Chleba1234*

Vyber Žluťásci, vlevo klikni na ikonku "kalendář", vyber svůj čas skupiny u dne pátek 16. října a klikni na tlačítko připojit se

2. část - samostatná práce

Ukaž, co ses v minulých hodinách naučil... Zkus vyplnit krátký testík online TADY.

Tady máš návod:

  1. Zadej svůj email ve tvaru: jmeno.prijmeni@zsmsstezery.cz
  2. Zadej své heslo, stejné, jako když se pihlašuješ ve škole na PC (houska1234*)
  3. Zatrhni, že chceš zůstat trvale přihlášen
  4. Vyplň test a klikni na "odeslat" :-)

Doplň si zápis do sešitu - buď sis vše zapamatoval z online chvilky v prezentaci nebo si na pomoc vezmi učebnici na str. 14

PŮDA

  • tvoří _______ vrstvu povrchu Země
  • vzniká pomocí __________ hornin

ZVĚTRÁVÁNÍ = rozpad hornin působením vnějších vlivů (vítr, déšť, rostliny)

  • obsahuje vodu, _____, rozpadlé horniny a odumřelé části _______

HUMUS = _____________

  • je důležitá pro růst ______

Úrodnost půdy

  • čím více živin, tím je _________
  • důležitá je i vláha
  • nejúrodnější je __________
  • půdě škodí nadměrné __________ a postřiky

PEDOLOGIE = věda, která zkoumá ________

Zkontroluj si zápis ze středy i dnešní TADY

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Středa 14. října

  • Zopakuj si, co víš o vzduchu v Kahootu. Klikni na obrázek:

Dnes se podíváme na další složku neživé přírody ... Zkus odhalit, o kterou půjde, podle následujících indícií:

  1. Podílí se na ní hvězda, která je naší Zemi nejblíže
  2. Bez ní by byla na Zemi zima a tma
  3. Ovlivňuje růst rostlin
  4. Před zářením této hvězdy je nutné se chránit

.... Ano, vše by vás mělo dostat k pojmu "Slunce" a složkou neživé přírody je Teplo a světlo ze Slunce

Přečti si v učebnici stranu 13 a doplň si zápis do sešitu:

Světlo a teplo

  • pochází ze ________
  • Slunce je ________ nejblíže k Zemi a je složena z ________
  • ovlivňuje růst _________, __________ ________ Země, střídání _____ a _____
  • ve velkém množství může být záření __________

Před slunečním zářením se chráníme pomocí __________________________________________ (Vymysli)

DUHA = vzníká lomem a odrazem slunečního světla na vodních kapkách


K duze si můžeš pustit krátké video TADY (stačí 1. minuta, se základy fyziky se setkáte až v příštím roce)