Pátek
19. června
Anglický jazyk
- Připomenout slovíčka:
Povolání – teacher, nurse, mechanic, office worker, firefighter
9. lekce – sword – meč, knight – rytíř, castle – hrad, zámek, ghost – duch
Počasí – sunny, raining, snowing, cloudy, foggy, windy, hot, cold (věty)
- Připomeň si otázky z minula:
- Přiřaď správný překlad a tvoř věty:
- Do SŠ napiš správně věty (slož ze slovíček správně za sebou...):
Write sentences:
basketball He playing is = ___________________________________________
She skirt wearing a blue is = _________________________________________
watching are They TV = ____________________________________________
I radio listening to am radio = ________________________________________
reading a We book are = ____________________________________________
- V rámci procvičení na písemku můžeš do SŠ napsat ještě číslovky v AJ a čas (třeba jen část úkolu..):
Sloh
Prázdniny:
- Stáhni si kopii, splň úkoly (kromě posledního) a na předtištěný pohled pošli pozdrav kamarádovi.
- Na druhou stranu nakresli obrázek:
Výtvarná výchova
Pomůcky: špeljte, barevné papíry, lepidlo, nůžky, tavná pistole, kousek tvrdšího papíru
- Na delší straně barevného papíru si naměř proužek, který bude mít 1 cm.
- Budeš potřebovat 8 proužků - různobarevných. Vystřihni je.
- Zkrať je asi o 4 cm, aby nebyly dlouhé jako špejle :-)
- Vystřihni si z tvrdého papíru kolečko a nalep na něj proužky.
- Vystřihni ještě jedno stejné kolečko, probodni ho uprostřed špejlí na navlékni zhruba do výšky 1/3 na špejli :-)
- Kolečko s přilepenými proužky nalep nahoru na špejli, zafixuj nejlépe tavicí pistolí (Popros o pomoc rodiče..). Proužky jsou nalepené na spodní straně kolečka a visí dolů ...
- Proužky teď přilep i na kolečko, které máš navléknuté na špejli a nech pořádně zaschnout.
- Zkus teď se špejlí točit (i vzhůru nohama) a budou ti vznikat různé motanice .... Povede se ti kytička? Koulička? ...
MINULÝ TÝDEN
12. června
Anglický jazyk
- Zopakuj si číslovky do 100 a čas (čtvrt, půl, třičtvrtě, celá)
- Prohlédni si slovíčka, zahraj si s někým bingo, pexeso nebo vyhledávej slovíčka podle překladu tak, jak ti někdo říká ... TADY
- Uč. str. 70 - Collin in Computerland - komiks si prohlédni, potom si pusť nahrávku a poslouchej, opakuj
- Najdi a napiš do SŠ tyto věty: 1. Podívej - jde to ke Slunci. 2. Pak slyší venku auto ... 3. Je to opravdu konec? 4. Byla to Klára? 5. Kolin a Klára pohybují kontrolkami. 6. Země je zachráněna. 7. Zado řekl, "Jenom Zado může meteor zastavit."
- Přelož si celý komiks
Matematika
Vypečená matika - pouze pro ty, co chtějí péct
- procvičování výpočtu povrchu krychle a kvádru.... viz video
minulý týden
---------------------------------------------------------------------------------------------------
5. června
Anglický jazyk
- Zopakuj si tvoření otázek "Co je to?" na obrázku:
- Zkus k obrázkům přiřadit správné věty:
- Zopakuj si také odpověď:
- Zkus odpovídat sám:
- V uč. na str. 9 si zopakuj členy rodiny. + son = syn, doughter = dcera
- Stáhni si kopii a splň dnes cv. 1 + 2 KOPIE TADY
- Zopakuj si čísla TADY
Výtvarná výchova
- Připrav si čtverec, který jsi rýsoval včera o geometrii
- Podívej se na optické iluze, které se snaží oku vnutit zkreslenou realitu a rozpohybovat obrázky. Výtvarnému směru, který se tímto zabývá se říká Op-art
- Dneska si zkusíš (zezadu) na svém čtverci něco podobného vytvořit. Op-art používá hlavně černou a bílou, ale klidně můžeš i barevně.
- Nezapomeň mi poslat fotku, na oplátku nasdílím potom i já fotky dětí ze školy :-)
Sloh
- Napiš si tiskacím písmem dvě zvířata, která jsou složená alespoň ze dvou slabik
- Rozděl je na zhruba stejnou polovinu (podle slabik)
Například:
KROKODÝL = KROKO + DÝL
KOBRA = KO + BRA
> slož z poloslov nová slova, vždycky spoj první část slova s druhou druhého slova a naopak => KROKO + BRA = KROKOBRA a KO + DÝL = KODÝL
- Napiš o novém zvířeti: Jak vypadá? Kde žije? Co žere? + obrázek
Matematika
minulý týden
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Anglický jazyk
- Buď si slovíčka vytiskni nebo si je opiš na lístečky TADY
- Některá slovíčka neznáme - clean the house = uklízet dům, sweep the floor = vytírat, dust = utírat prach, vacuum = vysávat, wash the dishes = umývat nádobí, do the lundry = prát, iron = žehlit, feed = nakrmit, exersise = cvičit napiš si je do slovníčku
- Seřad řadu slovíček:
1. venčit psa, nakrmit kočku, poslouchat rádio, vysávat, žehlit
2. číst, hrát, žehlit, učit se, cvičit na piáno, cvičit, vytírat
3. koukat na TV, uklízet dům, prát, nakrmit dítě, hrát na kytaru
- Vymysli si svoji řadu slov nebo si s někým zahraj "hru" a zadávej mu slovíčka ty
Kopie - přítomný průběhový čas
- SPlň 66/4. 5b) (tvoření záporu podle cv.4)
- Splň 55/5 - tvoření záporu (IS = ISN´T, ARE = AREN´T)
Sloh
- Kopie TADY
Výtvarná výchova
- Ve škole budeme v rámci VV dodělávat výukový plakát na přírodovědu, ty si nakresli z každé skupiny živočichů na louce do sešitu jednoho zástupce (plazi, ptáci, savci), v pondělí si k nim přidáme zápis :)
Matematika
- Vypečená matika....jen pro ty, co chtějí péct ....zde
- geometrie ROVNOBĚŽNÍKY uč. str. 10 a str. 11/cv.5 - všechna cvičení si projdi ústně a pomocí pravítek ověřuj rovnoběžnost stran
- narýsuj do sešitu ...str.14 / cv. 2 a 5
MINULÝ TÝDEN
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Až budete mít úkoly hotové, pošlete mi je i s úkoly čtvrtečními (kdo neposlal již dřív)
ČJ
PS 34/1, 4, 5, 6
DS 104/4, věta podle vzorce
AJ
SEŠIT: slovíčka z učebnice, zodpovězené otázky
ČTENÍ
sešit čtení - úkoly k textu
Během týdne jste měli každý den jeden lehký kvíz. Zkus vypsat odpovědi z celého týdne zezadu do sešitu přírodovědy. Napiš také, kam všichni živočichové spadají, vymysli jim nějaké slovo nadřazené, které bude patřit k přirodovědě.
Kdo to dovede, ozve se mi s fotkou, ať si to poznamenám jako + za plnění úkolů navíc
Český jazyk
Dnes videokonferenci z českého jazyka mít nebudeme, splňte jen úkoly a v pondělí se uvidíme ve škole!
- PP str. 50/3 poslat
- PS str. 34/1, 6 poslat
- DS - napiš větu, která bude mít vzorec: V1, ale V2, proto V3. Vlnovkou podtrhni všechna slovesa (3 věty v souvětí, budou MINIMÁLNĚ 3!) a rovnou čarou podtrhni podmět.
Čtení
Divadlo
Už jsi byl někdy v divadle? Pamatuješ si, jaké to bylo představení? Odpověz si na otázky ústně.
Co se ti vybaví, když se řekne divadlo? Napiš několik slov do sešitu
Čítanka str. 139 - V kostýmu diváka
- Přečti si text a odpověz do sešitu na otázky
Otázky: poslat
1. Kde vzniklo divadlo?
2. Jak autorka přezdívá činohře? Že je to ........
3. Vlastními slovy napiš, co je to činohra.
4. Kde se zrodila opera?
5. Co vše musí umět a dělat na jevišti herci, kteří hrají v opeře?
6. Co je to jeviště? Co je to opona?
7. Z nabídky vyber, která povolání patří k divadlu a vypiš je:
dramatik, spisovatel, kuchař, režisér, průvodčí, osvětlovač, svářeč, maskér, instalatér, zvukař, architekt
Přírodověda
Živočichové na louce - podívej se na video, znáš už některé živočichy?
- V učebnici na str. 48 si přečti informace o bezobratlých živočiších, podívej se na příklady motýlů a doplň si zápis do sešitu
modrásek obecný babočka paví oko babočka admirál bělásek zelný žluťásek řešetlákový otakárek fenyklový
- Podívej se pečlivě na video a včele medonosné, v pondělí to budeš potřebovat!
__________________________________________
MINULÝ PÁTEK
15. května
Až budete mít úkoly hotové, pošlete mi je i s úkoly ze středy a čtvrtka (kdo neposlal již dřív)
ČJ
PS 32/1, 2, 3, 5
DS 100/8, 101/2, 102/4
AJ
kopie (were/weren´t), kopie (duchové)
ČTENÍ
sešit čtení - úkoly k textu
SLOH
pozvánka
Český jazyk
Videosetkání - učebnice, pracovní sešit, školní sešit a pero
- Uč. str. 102/5 ústně + žlutý rámeček 2x
- Uč. str. 102/6 ústně (pak klikni TADY pro kontrolu)
- PS. str. 32/3, 5 poslat
Čtení
Čítanka str. 128 - Bláznivý keltský život
- Přečti si pozorně text a potom splň do sešitu úkoly
Úkoly k textu: poslat
- Jak se parádily keltské ženy? Zkus keltskou ženu nakreslit
- Jak se keltové koupali?
- Z čeho keltové stavěli svá obydlí?
- Napiš, co je to oppidum
- Jaká platidla používali keltové?
- Kde a v čem keltové spali?
- Na co všechno sloužil keltům lov?
Přírodověda
Pepča při pondělní výpravě za krásami luk nahrál krásné zvuky přírody... Poznáš, u jakého ekosystému nahrávku nahrál? Klikni!
Učebnice str. 46
- Přečti si celou stranu, prohlédni si obrázky a potom si doplň zápis do sešitu - jen po příklady trav (Kdo bude zápis tisknout, přidala jsem i byliny, které budeme dělat v pondělí, zápis zatím NEDOPISUJTE!):
- Prohlédni si ve fotogalerii album "poznávačka rostlin", jsou to fotky, které mi děti poslaly, vytvořila jsem z nich KAHOOT
- Otevři si www.kahoot.it a zadej Game pin: 09703846
Matematika
- Kdo nepeče, jako vždy jen počítá a řešení pošle
minulý týden
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
24. dubna
Týden se nám chýlí opět ke konci a já bych Vás teď všechny chtěla pochválit za odvedenou práci!Vy, co plníte i úkoly z VV, PČ, TV a nebo tento týden i z uklízení Vašeho okolí, Vás chci pochválit dvojnásob. Fotky, které mi posíláte mě vždycky moc potěší a vyčarují mi hlavně obrovský úsměv na tváři! Alespoň takto totiž můžeme být teď ve spojení... Mějte se moc krásně, užijte si slunečný víkend a v pondělí se tu opět všichni ve zdraví sejdeme
PS: Ještě samozřejmě videkonference
Český jazyk
Nezapomeň na dnešní videokonferenci PP + pero, karty y/i a učebnici! Těším se
- Videokonference
- PS str. 26/4 poslat
- PS str. 26/1 dobrovolně
Pantomima - hra
- Zahraj si s někým hru pantomimu
- Vymysli si sloveso, které bude v přítomném čase a zkus ho předvést tak, aby ho ten druhý poznal (BEZ MLUVENÍ!)
- Např. vařím - budu míchat vařečkou v hrnci a potom z vařečky usrknu, jakože ochutnávám, ak se mi to daří
Sloh
Dnes mám pro tebe nelehký, ale za to zábavný úkol. Chtěla bych, abyste dnes zkusili napsat návod... no, ale ne jen tak ledajaký
Vaším úkolem tedy bude napsat návod, jak chytit slona v divočině!
Při psaní se zaměřte na to, abyste postupně použili tato slůvka: Nejdřív ... Pak ... Potom ... Nakonec ... Pomůžou vám ve psaní! poslat
Přírodověda
Matematika
- VYPEČENÁ MATIKA aneb PEČE CELÁ 4. TŘÍDA 6.kolo
- kdo péct nebude, jen vypočítá a výsledky zašle ....už víte kam(a všichni!)
- KAHOOT zde (používáme křestní jména)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
MINULÝ PÁTEK
17. dubna
Až budete mít páteční úkoly hotové, prosím o jejich zaslaní společně s úkoly z celého týdne. Které konkrétně, vypíšu na úvodní stránku. TADY
Český jazyk
- PS str. 24/1, 3
- Videokonference dle časů - nezpomeň karty Y/I, učebnici, tabulku fix nebo papír a tužku
- Procvič si určování osob u SLOVES, klikni TADY
pomůcka:osoba jednotné číslo množné číslo 1. os. JÁ MY 2. os. TY VY 3. os. ON, ONA, ONO ONI, ONA, ONY
Sloh
- PS str. 23/1, 2, 3
Přírodověda
EKOSYSTÉM RYBNÍK
- Podívej se na str. 62 - 63 v učebnici a zkus pojmenovat co nejvíce živočichů v obrázku, pak se mrkni na sloupeček s názvy živočichů a prohlédni si i ty, které neznáš.
- Podívej se na str. 64 a zopakuj si, jak dělíme vodu POVRCHOVOU, přečti si text a splň úkoly (Sovička a Vl)
- Do sešitu si nakresli bubliny s dělením povrchové vody a doplň krátký zápis (Klikni na sešit)
- Podívej se na videa, seznam se s živočichy a prohlédni si, jak to vypadá pod hladinou
Živočichové v rybníce a v jeho okolí
Záběry pod vodou
Matematika
- VYPEČENÁ MATIKA 5. kolo
-
kdo péct nebude, jen vypočítá a výsledky zašle ....už víte kam(a všichni!)
-
na příští týden si nachystejte rýsovací potřeby a sešity geometrie
- na závěr týdne si zahraj zde Děda Lesoň "Kdo odejde"